Politiebericht stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-10-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 09.15 uur
Snelheidscontrole

UTRECHT Op de Rubenslaan heeft de politie maandagmiddag een snelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden 1560 voertuigen de radarpost. Voor 81 bestuurders moest de politie een bekeuring uitschrijven. Op de Rubenslaan geldt een maximum snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 79 km/u langs de controlepost.

Verkeersongeval letsel

UTRECHT Maandagmiddag 9 oktober reed op de Laan van Nieuw Guinea een auto met daarachter een andere auto op sleep. Ter hoogte van de kruising met de Groeneweg stonden de auto`s stil. Plotseling kwam er een 23-jarige bromfietser uit Utrecht aanrijden. De man reed tussen de auto`s door en had niet in de gaten dat er een sleepkabel tussen de voertuigen zat.

De 23-jarige Utrechter kwam hierdoor ten val en liep hoofd en beenletsel op en werd overgebracht naar het ziekenhuis.

Diefstal uit auto

UTRECHT Een 30-jarige man uit Utrecht kwam maandagmiddag aangifte doen van diefstal uit zijn auto. De daders hadden het linker achterportier ingeslagen en zo de zichtbare goederen uit de auto gestolen. De man had in zijn auto een laptop, attachékoffer, diverse computerapparatuur en zijn rij -en kentekenbewijs liggen.

De politie heeft de man geadviseerd in het vervolg geen waardevolle goederen zichtbaar in de auto achter te laten.

Poging inbraak

UTRECHT Maandagmorgen kreeg de politie de melding dat er een poging inbraak had plaatsgevonden in een bedrijfspand aan de Annastraat. Omstreeks tien voor half zeven kreeg de politie via getuigen een signalement van de dader. Op de Oudegracht liep een man die voldeed aan het opgeven signalement. De 24-jarige dief uit Utrecht werd door de politie aangehouden en overgebracht naar het bureau.