Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 09.35 uur
Snelheidscontrole met laser

MIJDRECHT De politie heeft op maandag 9 oktober op meerdere plaatsen met de laser op snelheid gecontroleerd. De controles vonden plaats tussen 09.30 uur en 12.30 uur op de Oosterlandweg, Baambrugse Zuwe en de Veenweg.

Op de Oosterlandweg werden 4 bestuurders bekeurd. De hoogste snelheid bedroeg hier 88 km/h. Ook op de Baambrugse Zuwe reden 4 bestuurders te hard. Hier reed de bestuurder met de meeste haast 79 km/h. Op de Veenweg werd tevens bij 4 bestuurders geconstateerd dat zij zich niet aan de maximum snelheid hielden. Eén van hen reed met een snelheid van 74 km/h.

Oost Indische inkt

MONTFOORT Op maandagmiddag kreeg de politie, omstreeks 16.15 uur, de melding dat meerdere auto`s op de Lodewijkstraat met inkt waren besmeurd.

Ter plaatse zagen de politiemensen dat een zevental geparkeerde auto`s aan de linker dan wel rechterzijde waren besmeurd met Oost Indische inkt. Een getuige wist te melden dat er zojuist een groepje jongeren langs de auto`s was gefietst en dat vanuit het groepje de inkt over de auto`s werd gegooid.

Op straat troffen de politiemensen nog enige lege potjes Oost Indische inkt aan. Deze waren blijkens hun opschrift afkomstig van een basisschool uit de buurt. Een politieman is naar de school gereden en heeft de directeur van het gebeuren in kennis gesteld. De directeur heeft toegezegd op school een onderzoek in te stellen.

Gelukkig bleek de inkt middels water op eenvoudige wijze van de auto`s te kunnen worden verwijderd. Dit werd door de buurtbewoners dan ook gedaan.

Aanrijding met drank op

MAARSSEN Op dinsdag 10 oktober, omstreeks 00.50 uur, vond er een aanrijding plaats op de Duivenkamp.

Een 29-jarige man uit Utrecht reed met zijn bestelauto over de Duivenkamp. Hierbij reed hij vermoedelijk niet voldoende rechts. Hij reed daardoor tegen een hem tegemoetkomende auto op. Deze auto werd bestuurd door een 28-jarige man uit Lopik. Beide auto`s liepen door de aanrijding schade aan de linkerzijde op.

Bij het opnemen van de aanrijding constateerden de politiemensen dat de 29-jarige Utrechter kennelijk alcohol had genuttigd. Bij het ter plaatse blazen, blies de man een `F`, hetgeen betekent dat hij duidelijk teveel had gedronken. De man werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Op het politiebureau blies de man 555 ug/l. (1,4 promille). De man kreeg een rijverbod van 6 uur en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.