EXAIDE integreert e-business in bedrijfsvoering

Datum nieuwsfeit: 10-10-2000
Amsterdam, 10 oktober 2000

EXAIDE INTEGREERT E-BUSINESS IN BEDRIJFSVOERING

Adviesbureau slaat brug tussen 'oude' en 'nieuwe' economie

GorillaPark®, de pan-Europese Internet business accelerator en incubator, maakt bekend dat het bedrijf Exaide® is toegetreden tot GorillaPark. Exaide is een organisatie-adviesbureau dat bedrijven adviseert en ondersteunt bij de integratie van e-business in hun bedrijfsvoering. Uitgangspunt van Exaide is dat traditionele bedrijven die winstgevend willen blijven de komende jaren internet technologie moeten integreren in hun bedrijfsprocessen. "Oude" economie bedrijven moeten hun bedrijfsmodellen transformeren. Exaide helpt bedrijven de kansen, die het internet biedt, optimaal te benutten. Exaide ontwikkelt en implementeert oplossingen die meetbaar zijn en garandeert bedrijven een succesvolle transformatie. Exaide heeft tot doel om een toonaangevend pan-Europese e-business architect te zijn voor middelgrote bedrijven. Exaide werkt samen met haar klanten om oplossingen te ontdekken, te ontwikkelen en te leveren die leiden tot meetbaar en blijvend succes. Exaide richt zich daarbij op het adviseren over de ontwikkeling van een e-strategie, het integreren van e-technologie en het plannen van e-business communicatie. Het doel daarbij is de overstap naar e-businessactiviteiten zo soepel mogelijk te laten verlopen waardoor de bedrijfsvoering zo snel mogelijk weer "business as usual" wordt en het marktaandeel via het gebruik van Internet toeneemt.

De toetreding van Exaide tot GorillaPark brengt het totaal aantal van GorillaParkbedrijven op 11.

GorillaPark's Voorzitter en CEO, Jeroen H. Mol, vindt dat Exaide een cruciale dienst toevoegt aan het Internet landschap. "Exaide heeft de juiste capaciteiten om de toenemende behoefte van traditionele bedrijven om e-business elementen op te nemen in hun bedrijfsvoering te kapitaliseren. Het ervaren Exaide zal met gebruik van hun beproefde methodologie klanten helpen om e-business efficiënt en effectief te integreren in hun totale bedrijfsstrategie".

Exaide is opgericht in oktober 1999 door John de Vos en Bert Brinkman. Zij signaleerden de explosie van de wereldwijde e-business en de daaraan gepaard gaande behoefte aan expertise en know how om bedrijven zonder schade de "new economy" in te kunnen loodsen. Dit vraagt uiteraard om een planmatige en gestructureerde aanpak. Het gevaar van onjuiste of te snelle beslissingen binnen bedrijven om e-business toe te passen kan leiden tot grote complicaties indien de organisatie als geheel niet is aangepast en op het gebruik van het Internet

Exaide is toegetreden tot GorillaPark om steun te krijgen bij het snel ontwikkelen van een pan-Europees programma. CEO en zeer ervaren ondernemer John de Vos zegt hierover: "Wij hebben een ambitieus plan voor Europa. GorillaPark kan ons helpen bij het realiseren van ons agressieve groei scenario. Zij leveren uitmuntende expertise in veel belangrijke disciplines; een excellente technologische en kantoorinfrastructuur; en een zee aan strategsiche connecties in het bedrijfsleven. Dit stelt het Exaide team in staat om op onze business gefixeerd te blijven en onze strategie met "internet speed" uit te voeren."

Over GorillaPark®: Van idee tot beursgang
GorillaPark, opgericht in 1999, is een toonaangevende pan-Europese Internet Business Versneller voor high-tech ondernemers die Internetbedrijven willen starten en snel willen doorgroeien tot internationale topondernemingen. Met kantoren in Amsterdam, Londen, Parijs, München en Silicon Valley, Verenigde Staten begeleidt, ondersteunt en versterkt GorillaPark startende bedrijven door een exclusief team van zeer ervaren ondernemers beschikbaar te stellen naast ultramoderne faciliteiten, een innovatieve infrastructuur en aandelenkapitaal. GorillaPark ondersteunt nu de start-upbedrijven: //hot.orange.com, SwapitShop, Mobile Commerce, Quadrans, Pharmeon, Distractions, WebPerform, Yellowtrack.com, Nerve Wireless, B2Bclick and Exaide en orienteert zich nog op verschillende andere bedrijven.

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken; www.Gorillapark.com

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties