I-Control introduceert dienstverlening 'web 2 print'

Datum nieuwsfeit: 10-10-2000

- Persbericht -

Sinds enkele maanden is Nederland een nieuw bedrijf rijker met een unieke dienstverlening op het gebied van 'web 2 print'. Een echte ASP (Application Service Provider) naar Amerikaans model. Het bedrijf i-control uit Beverwijk richt zich op het informatie-, marketing- en saleskanaal van bedrijven en instellingen. i-control beschikt voor deze bedrijven over de technologieën en knowhow om one-to-one marketing (en -publishing!) in de praktijk te realiseren. De onderneming onderscheidt hiertoe voor de gebruiker een viertal producten: DocumentOne, SalesForceOne, OnlinePrintManagement en CustomizedProjects.

DocumentOne stelt elke webbezoeker in staat om zelf een informatieprofiel te creëren. Op basis daarvan ontvangt hij binnen enkele seconden een gepersonaliseerd document op zijn beeldscherm. Dat document kan vervolgens worden uitgeprint, opgeslagen of verzonden per e-mail. Met SalesForceOne worden alle marketing communicatie activiteiten van een bedrijf of organisatie gecentraliseerd op een website of intranet. Brochures, leaflets en dergelijke kunnen door wederverkopers of geautoriseerde medewerkers in de organisatie zelf worden voorzien van eigen naam, logo en adresgegevens. Actiemailings zijn zowel in tekst als beeld aanpasbaar voor een optimaal resultaat op lokaal niveau met de garantie van behoud van merkidentiteit. Online Print Management is een beheersysteem voor drukwerk en marketingmateriaal. Drukwerk wordt hiermee up-to-date en afroepbaar in iedere gewenste hoeveelheid vanaf een oplage van één exemplaar. Uitgebreide autorisatie-tools zorgen voor een goede controle en een helder inzicht in de totale drukwerkportefeuille. Customized Projects is voor speciale toepassingen. Een idee wordt op maat uitgewerkt en met behulp van de i-control technologie en knowhow gerealiseerd.

Met de producten die i-control levert wordt waardevolle marketinginformatie, waaronder bezoekersprofielen, vergaard. Deze blijven eigendom van de opdrachtgever zoals overigens de gehele content. i-control b.v. is een spin-off van Studio M&M b.v., een grafisch communicatie bedrijf dat al meer dan 10 jaar ervaring heeft in database publishing en digitaal drukwerk. Het bedrijf is onder meer de technology enabler achter Keekaboo.com (gratis ansichtkaarten via internet). i-control huist in het bedrijfspand in Beverwijk en kan gebruik maken van de complete ontwerp- en DTP-afdeling alsmede van het digitaal persenpark van dit bedrijf. Sinds de oprichting van i-control dit voorjaar is sprake van een immer toenemend aantal klanten, waaronder een groot adviesorgaan voor het MKB en de opdracht tot bouw van een volledig virtueel grafisch bedrijf op basis van web-to-print technologie. Met ingang van begin september kunnen bezoekers zelf ook actief aan de gang op de website van i-control.

Meer informatie over deze Electronic Marketing Automation (EMA) tools is te vinden op: www.i-control.nl