Dick Scherpenzeelprijs voor Hivos en Groene Amsterdammer

Datum nieuwsfeit: 10-10-2000
HIVOS

De Groene Amsterdammer en Hivos winnen met `Redactie Binnenland' de Dick Scherpenzeelprijs

`Redactie Binnenland' wint de Dick Scherpenzeelprijs 1999. `Redactie Binnenland' is een tweejarig project waarbij verschillende redacteurs van opinieweekblad

De Groene Amsterdammer een gastredacteurschap bij media in ontwikkelingslanden bekleden. De serie was een gezamenlijk project van De Groene Amsterdammer en Hivos. De prijsuitreiking vindt plaats op 10 oktober 2000.De jury roemde vooral de diepgang en de aansprekende manier waarop de schrijvers aandacht besteedden aan ontwikkelingsprocessen in een aantal niet-westerse landen. Doel van de Dick Scherpenzeelstichting is het analyseren en stimuleren van berichtgeving over niet-westerse landen in de Nederlandse media. De prijs, een geldbedrag en de zogenoemde `Dick Scherpenzeelkoffer', wordt 10 oktober uitgereikt door minister Herfkens van Ontwikkelingssamenwerking. Meer