Siemens integreert wonen en werken op de Woonbeurs 2000

WbAlg

Zoetermeer, maandag 9 oktober 2000

Siemens integreert wonen en werken op de Woonbeurs 2000

Siemens is ook dit jaar aanwezig op de Woonbeurs, die van 10 tot en met 15 oktober plaatsvindt in de RAI te Amsterdam. Siemens brengt onder de termen Home en Work producten samen voor innovatief koken, professioneel thuiswerken en mobiel communiceren. Variërend van inbouwovens, volledig automatische afwasautomaten en een design blender tot aan superkleine mobiele telefoons met WAP en draadloze telefoons voor in huis. Fujitsu Siemens Computers toont op de stand onder meer geavanceerde desktop computers en compacte notebooks. Bijna de gehele dag kan de consument tevens interieuradvies vragen voor een keuken of thuiswerkplek. Drie autoriteiten uit de branche zijn afwisselend aanwezig om dit te verzorgen.

Op de stand van 200 m² heeft de bezoeker een ruime keus om zich te oriënteren op de nieuwste producten van Siemens en Fujitsu Siemens Computers. Het consequent doorgevoerde, tijdloze design en de innovatieve technieken zijn in alle producten terug te vinden. Bij het design speelt een verantwoorde vormgeving en het gebruik van hoogwaardige materialen, zoals roestvrijstaal en aluminium, een belangrijke rol. Voorbeeld is de uitgebreide Focus-line apparatuur; keukenapparatuur met een geheel eigen gezicht door het gebruik van aluminium in het ontwerp. Bij de techniek is het gemak uitermate belangrijk, zoals de mobiele WAP-telefoons met toegang tot internet, de ovens met pyrolytische zelfreiniging en de nieuwe wasautomaat Siemens XLS.

Overal bereikbaar
Ruim 70% van de Nederlanders heeft een mobiele telefoon en een groeiend aantal mensen heeft er meer dan één. De bereikbaarheid en mobiliteit van de consument wordt zo steeds groter. Op de mobiele telefoon kunnen er zelfs al internetpagina's bekeken worden. Naast het gewone bellen kunnen er bijvoorbeeld weerberichten, beurskoersen of filemeldingen op het scherm worden opgevraagd. Ook de draadloze telefoon voor in huis ontwikkelt zich steeds verder en heeft sinds kort nog maar het formaat van een kleine, mobiele telefoon. Siemens laat op haar stand zien wat de laatste ontwikkelingen hierin zijn.

Advies
Naast het zelf ideeën opdoen, biedt Siemens de bezoeker ook de mogelijkheid om van woensdag tot en met zondag interieuradvies te vragen aan een van de binnenhuisarchitecten. Marc Herbermann, Bastiaan Jongerius en Steven van Manen zijn ervaren adviseurs die de consument adviseren over het ontwerp van een nieuwe keuken of thuiswerkplek. De geïnteresseerde bezoeker kan zich aanmelden op de stand. Tevens maakt een professionele kok de lekkerste gerechten klaar met de nieuwste Siemens apparatuur. Hij laat zien hoe eenvoudig lekkere gerechten met Siemens apparatuur te bereiden zijn. Natuurlijk is ook informatie en productadvies te vragen aan de productadviseurs op de stand.

Op de stand van het woonblad VT Wonen is Siemens apparatuur ook aanwezig. In de keuken, van Tulp Keukens, worden diverse Siemens producten in roestvrijstaal getoond.

De Woonbeurs is van dinsdag tot en met vrijdag geopend van 10.00 uur tot 22.00 uur en in het weekeinde van 10.00 tot 18.00 uur.

Informatie voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 1234;
www.siemens.nl/huishouden
e-mail: (infocentrum@siemens.nl). Standnummer A41

Informatie voor redactie en beeldmateriaal:
Persvoorlichting Consumentenproducten
Eveline van Herpen, telefoon 070 - 333 3786, mobiel 06 21 203 552, fax 070 - 333 3960, e-mail: eveline.herpen-(van@siemens.nl)