NEC-Mitsubishi presenteert nieuwe generatie beeldschermen

Datum nieuwsfeit: 10-10-2000
NEC-Mitsubishi Electronics Display presenteert MS75F en MS95F

Nieuwe monitorserie met ultravlakke beeldbuis

Hoofddorp, 10 oktober 2000 - Met de twee nieuwe CRT-monitoren MultiSync 75F en MultiSync 95F presenteert NEC-Mitsubishi Electronics Display een nieuwe generatie beeldschermen voor het middensegment. De modellen zijn ontworpen voor zowel de privé- als de zakelijke gebruiker met hoge kwaliteitseisen. De ultravlakke beeldbuis met OptiClear coating reduceert lichtreflecties tot een minimum. Tevens biedt de monitor een verbeterde helderheid, scherper contrast en een uniforme kleurspreiding.

NEC-Mitsubishi Electronics Display biedt met de introductie van de MultiSync F-serie een nieuwe CRT-productlijn voor een zeer diverse gebruikersgroep. De monitorserie is bij uitstek geschikt voor tekstverwerking, spreadsheets, Internet-, entertainment- en database-toepassingen en bestaat uit de MultiSync 75F (17-inch) en de MultiSync 95F (19-inch). Met de scherpe prijsstelling van de F-serie brengt NEC-Mitsubishi Electronics Display de voordelen van een ergonomisch beeldscherm binnen het bereik van een breed publiek.

MultiSync 75F

De MultiSync 75F heeft een ultravlakke 17-inch beeldbuis met een Dot Trio-masker. Met een beelddiagonaal van 40,6 cm biedt het scherm een effectief beeldoppervlak van 325x244 mm. Het donkergetinte beeldschermglas met OptiClear-glansreductie biedt een scherp contrast. De bijzonder verfijnde rasterafstand (Grille Pitch van 0,25 mm) levert optimale beeldscherpte op. De aanbevolen resolutie is 1024x768 pixels (Windows-resolutie) met een beeldverversingsfrequentie van 85Hz. De MultiSync 75F neemt met haar compacte formaat (403x420x420 mm) weinig bureauruimte in en heeft een laag energieverbruik van 95 Watt. Het beeldscherm biedt plug & play-mogelijkheden en is met de asset-managementfunctie eenvoudig te beheren. Met het vergrendelbare on-screen-menu zijn alle geometrische aanpassingen mogelijk. Daarnaast biedt de monitor instellingsmogelijkheden voor kleurtemperatuurcontrole, moirécorrectie, ergonomiecontrole, statusinformatie en de Intelligent Power Management-functie (IPM). Op het gebied van veiligheid en ergonomie voldoet de MultiSync 75F aan alle standaarden, waaronder TCO99.

MultiSync 95F

De MultiSync 95F heeft, net als de 17-inch monitor, een Grille Pitch van 0,25 mm. De ultravlakke 19-inch-beeldbuis biedt met een beelddiagonaal van 45,8 cm een effectief beeldoppervlak van 366x275 mm. De aanbevolen resolutie is 1280x1024 pixels met een beeldverversingsfrequentie van 85 Hz. De maximale resolutie is 1600x1200 pixels, bij 76 Hz. De afmetingen van de MultiSync 95F zijn 442x453x455 mm (BxHxD) en de monitor weegt 22 kg. De instellingsmogelijkheden, veiligheids- en ergonomiestandaarden komen overeen met de MultiSync 75F.

Prijs en verkrijgbaarheid

De 17-inch MultiSync 75F en de 19-inch MultiSync 95F zijn per direct op de Beneluxmarkt beschikbaar voor de adviesverkoopprijs van respectievelijk 304 euro (fl. 669,93 exclusief BTW) en 495 euro (fl. 1090,84 exclusief BTW). Beide monitoren worden via het reseller-kanaal verkocht en geleverd met drie jaar garantie, inclusief 24-uurs on-site service. Voor meer informatie: www.nec-monitors.com of www.mitsubishi-monitors.com

NEC-Mitsubishi Electric Visual Systems Corp.
De Japanse joint venture voor monitoren NEC-Mitsubishi Electric Visual Systems Corp. (NMV) werd op 18 januari 2000 opgericht in Tokio en is operationeel vanaf 1 april 2000. In Europa en de Verenigde Staten ging dit samenwerkingsverband op 1 juli 2000 van start onder de naam NEC-Mitsubishi Electronics Display (NMD). Het doel van de joint venture is het gezamenlijk bedienen van de markt voor monitoren en het bundelen van de krachten op het gebied van technische knowhow om zo de markt optimaal van dienst te zijn. Onder de nieuwe naam NEC-Mitsubishi Electric Visual Systems Corp. (NMV) wil de organisatie een eigen, sterke plaats veroveren tussen de grootste mondiale spelers in deze sector. Dat is mogelijk dankzij een versterkte concurrentiekracht en een steviger focus op innovatieve technologieën en verhoogde efficiency. Het managementteam bestaat uit vertegenwoordigers van beide organisaties. President en CEO is Yoshi Takayama, Executive. Vice-President en COO is Nobuyoshi Yamazaki. NMV biedt wereldwijd werk aan meer dan 2.400 mensen.

Voor meer persinformatie:

NEC-Mitsubishi Electronics Display-Benelux