BPF bouw nieuwe eigenaar beurspassage-complex

Datum nieuwsfeit: 10-10-2000

Redevco herstructureert portefeuille

Bedrijfspensioenfonds voor de Bouwnijverheid

nieuwe eigenaar complex Beurspassage

Amsterdam, 10 oktober 2000 - Het Bedrijfspensioenfonds voor de Bouwnijverheid (BPF Bouw) is de nieuwe eigenaar van het complex Beurspassage aan het Damrak en de Gravenstraat in Amsterdam. In het complex zijn Euronext (Amsterdam Exchanges), ING Bank en C&A gevestigd evenals elf kleinere winkels.

In opdracht van BPF Bouw neemt SFB-Vastgoed de drie panden over van Redevco Benelux. Ze hebben een verhuurbaar vloeroppervlak van circa 13.500 vierkante meter kantoor en 12.000 vierkante meter winkelruimte. BPF Bouw betaalt 148 miljoen gulden voor het complex.

Redevco is een zelfstandige Europese vastgoedonderneming, die behoort tot de belangen van de familie Brenninkmeijer. De onderneming is vorig jaar omgevormd van facilitair bedrijf voor de winkelketens tot zelfstandige vastgoedonderneming met eigen winstverantwoordelijkheid.

Volgens directeur Jan Dalmeijer past de verkoop van het Beurspassage-complex in de Europese strategie van de vastgoedonderneming. "Vrijwel gelijktijdig verwerven we kantoorpanden in Parijs, Edinburgh en Barcelona en een logistiek centrum in Lyon. We zijn actief bezig ons vastgoedbezit beter te spreiden over Europa en een bredere huurdersmix na te streven."

Noot voor redacties