Unilever vraagt instemming aandeelhouders inzake Bestfoods

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000
Unilever

Unilever vraagt instemming aandeelhouders voor acquisitie Bestfoods
16 augustus 2000

De aandeelhouders van Unilever zal tijdens buitengewone vergaderingen van aandeelhouders op maandag 2 oktober 2000 in Rotterdam en Londen worden gevraagd in te stemmen met de acquisitie van Bestfoods.

De principe-overeenkomst voor de acquisitie werd op 6 juni bekendgemaakt. Deze moet worden goedgekeurd door zowel de aandeelhouders als de regelgevende instanties. Unilever en Bestfoods hebben in het kader van de mededingingswetgeving formele goedkeuring gevraagd bij de Federal Trade Commission in de Verenigde Staten. Daarnaast heeft Unilever vandaag, woensdag 16 augustus, de fusie formeel bij de Europese Commissie aangemeld.

In een vandaag uitgegeven circulaire aan de aandeelhouders schrijven de voorzitters Antony Burgmans en Niall FitzGerald: De acquisitie van Bestfoods voegt een uitstekend internationaal voedingsmiddelenbedrijf toe aan de Unilever-familie.

De acquisitie sluit volledig aan bij Unilevers strategie De weg naar groei die vereist dat Unilever haar middelen richt op leidende merken met een blijvende aantrekkingskracht voor de consumenten. De gerichte productenportefeuille van Bestfoods heeft precies die eigenschappen. Sterker nog, uw bestuur is ervan overtuigd dat de overname onze strategie zal versterken en een basis zal vormen voor expansie naar nieuwe afzetkanalen en markten, schrijven de voorzitters.

Zij sluiten af met: Bij het integreren van de bedrijven zullen we de beste mensen en middelen, of ze nu van Unilever of Bestfoods afkomstig zijn, inzetten om onze gezamenlijke onderneming tot het toonaangevende, wereldwijde concern voor voedingsmiddelen en consumentenproducten te maken.

Noot voor redacties