Kick off-dag voor procesindustrie

Datum nieuwsfeit: 11-10-2000

Kick off-dag voor procesindustrie op 11 oktober 2000

Leidschendam, 17 juli 2000

Op initiatief van de Regionale Adviescommissie Procesindustrie (RAP) Noord Holland is een landelijke werkgroep opgericht. De werkgroep is samengesteld uit een aantal bedrijfsvertegenwoordigers die zich zorgen maken over de verminderde instroom in bedrijven en opleidingen.

Zo is een enquête gehouden onder een 150-tal bedrijven in de procesindustrie. Gevraagd werd om gezamenlijk een project op te zetten dat moet leiden tot een groeiend enthousiasme bij jonge mensen om te kiezen voor een beroep in de techniek in het algemeen en de procestechniek in het bijzonder.

De landelijke werkgroep heeft besloten zich te richten op een lange termijn investering in de doelgroep 12 - 14 jarigen. Wat het uiteindelijke product zal worden, is nog open.

Ondersteuning
Inmiddels is er een professioneel educatie- en communicatiebureau in de arm genomen dat de werkgroep zal steunen en adviseren bij de ontwikkeling en uitwerking van verdere plannen. De daaraan verbonden kosten zijn gefinancierd door de RAP's, waarmee de procesindustrie opnieuw aangeeft de ingeslagen weg naar instroombevordering zeer serieus te nemen.

Een van de eerste acties waarmee de werkgroep naar buiten treedt, is de organisatie van een landelijke kick off-dag op 11 oktober a.s. in De Schakel te Nijkerk. Hiervoor worden circa 600 bedrijven uit de procesindustrie uitgenodigd om tezamen de aftrap te geven voor allerlei landelijke en/of regionale acties.

Wilt u deze dag bijwonen, belt u dan even naar de VaPro, telefoon: 070
- 3209388.