Lotto introduceert Euro Loterij

Lotto introduceert Euro Loterij
Eerste loterij in Nederland die de Euro hanteert

Den Haag, 6 september 2000

Lottospelers kunnen vanaf 14 oktober meedoen aan een nieuw spel, de Euro Loterij, waarbij zowel de inleg als de prijzen worden berekend in Euro's. De Euro Loterij is de eerste loterij in Nederland die de Euro hanteert. De inleg is 1 Euro (f 2,20) per trekking. Lottospelers die met de Euro Loterij meespelen, maken kans op extra geldprijzen variërend van 1 Euro bij één getal goed (het laatste in een reeks van 6 cijfers) tot de hoofdprijs van 200.000 Euro (ca. f 440.000,-) bij 6 getallen goed.

Vele honderdduizenden Nederlanders spelen wekelijks Lotto. Abonnees worden schriftelijk uitgebreid geïnformeerd over het nieuwe spel van Lotto. Spelers die in een van de 2500 verkooppunten van De Lotto een Lot kopen, kunnen op dit Lot aangeven of zij deel willen nemen aan de Euro Loterij. De trekking is vanaf zaterdag 14 oktober a.s. samen met de reguliere Lottotrekking wekelijks te zien in het tv- programma Lotto Weekend Miljonairs op SBS-6.

De introductie van de Euro Loterij volgt op de spraakmakende vernieuwingen die Lotto eerder dit jaar heeft ondergaan. Vanaf 10 juni jongstleden maken Lotto-spelers wekelijks kans op de Jackpot van 4 miljoen gulden of meer. De Jackpot staat op dit moment op 5,5 miljoen gulden (trekking 9 september a.s.). Speciaal voor de snel oplopende Jackpot voegde Lotto een tweede trekkingsmachine met gekleurde ballen toe aan het spel. Een speler is de winnaar van de Jackpot als hij 6 getallen en de kleur goed heeft. De Jackpot is tot nu toe al twee keer gevallen. De eerste keer bedroeg de Jackpot 5,5 miljoen gulden, de tweede keer maar liefst 7,5 miljoen gulden.

Lotto is een merk van De Lotto. De opbrengsten van Lotto en de andere merken van De Lotto (Lucky Day, Toto en de Nederlandse Krasloterij) komen ten goede aan goede doelen op het gebied van sport, cultuur, welzijn en volksgezondheid. In totaal droeg De Lotto in 1999 115,4 miljoen gulden af aan deze goede doelen.

/////

Noot voor de redactie,