Nederlandse equipe WK enkelspannen bekend

Hoefnet

Nederlandse equipe WK enkelspannen bekend

Deurne, 4 september 2000
Na afloop van de Internationale Samengestelde Menwedstrijd in Deurne heeft chef d'equipe Hans Ditzel de equipe bekendgemaakt die zal deelnemen aan het WK voor enkelspannen in het Amerikaanse Gladstone van 18 t/m 22 oktober a.s. Nederland zal vertegenwoordigd worden door Yvonne de Ruyter met Elliot, Christiaan Provoost met Hombre en Frank van de Vegt met Bas. Jan Berendijk is aangewezen als reserve.

De 3 paarden vertrekken op 10 oktober vanaf de luchthaven in Frankfurt naar New York, waar zij 3 dagen in quarantaine moeten blijven. Op woensdag 18 oktober begint het Wereldkampioenschap met de veterinaire keuring, presentatie en opening. Op donderdag 19 en vrijdag 20 oktober wordt de dressuur verreden. De marathon vindt plaats op zaterdag en de afsluitende vaardigheidsproef wordt zondag verreden.

De enkelspannen -equipe wordt begeleidt door chef d'equipe Hans Ditzel, trainer Tjeerd Velstra en veterinair Dirk Journée. Het Wereldkampioenschap voor enkelspannen paarden wordt voor de tweede maal in de geschiedenis van de mensport georganiseerd. De eerste editie vond plaats in 1998 in de Oostenrijkse plaats Ebbs. Toen namen Christiaan Provoost en Yvonne de Ruyter ook deel. Zij werden toen respectievelijk 5e en 21e in het individuele eindklassement.