KNMG-congres 2000; Artsen en hun grenzen

Datum nieuwsfeit: 27-10-2000

KNMG-congres 2000; Artsen en hun grenzen

26 juni 2000

Op vrijdag 27 oktober a.s. vindt in het Koningshof in Veldhoven het jaarlijkse KNMG-congres plaats. Thema van het congres ís Artsen en hun grenzen, zowel letterlijk (landsgrenzen) als figuurlijk (grenzen aan het medisch handelen).

Artsen en hun grenzen is een zeer breed onderwerp. Zoals gezegd kan hierbij niet alleen gekeken worden naar de grenzen aan het medisch handelen, maar ook aan landsgrenzen. Zo zal een lezing verzorgd worden over de organisatie Artsen zonder grenzen. Artsen die soms in verre oorden letterlijk de grenzen van hun medisch handelen ontmoeten. Maar ook dichter bij huis lopen artsen tegen de grenzen van het medisch handelen aan. Zo zal stilgestaan worden bij de keuzen in de zorg-problematiek.

Prominente sprekers tijdens deze dag zijn minister dr. E. Borst-Eilers, prof. E.W. Roscam Abbing, hoogleraar sociale geneeskunde en KNMG-voorzitter R.G.P. Hagenouw.

Het is de bedoeling dat het een interactief congres wordt. Zo wordt bijvoorbeeld, parallel aan het programma, een aantal workshops gehouden. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: Internet verlegt de grenzen van arts en geneeskunde student, Amnesty International, Communicatie grenzen, Methodologische scholen kunnen daardoor zelf een interessant en interactief programma samenstellen.

Voor aanmelding: (m.de.kruijff@fed.knmg.nl) of tel. (030) 24 74 347 (VVAA Congresservice).

Download folder (pdf-formaat)