Politiebericht Flevoland: district Noord

Politiebericht Flevoland: district Noord 11-10-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Rijden onder invloed
KRAGGENBURG - Afgelopen nacht is een 28-jarige automobilist uit Kraggenburg op de Leemringweg aangehouden omdat het vermoeden bestond dat hij onder invloed achter het stuur zat. Bij de ademanalyse op het politiebureau blies hij 375 ug/l (0,86 promille). De bestuurder had geen rijbewijs en reed onverzekerd rond. De auto is in beslag genomen en de man is een rijverbod van drie uur opgelegd. Ook krijgt hij proces-verbaal voor het onverzekerd rijden en zonder APK rijden en voor het rijden onder invloed.

Gewonde na aanrijding
URK - Op de T-kruising van de Domineesweg met de Meep heeft gisteravond een aanrijding plaatsgevonden. Een 59-jarige bestuurder (uit Urk) van een landbouwvoertuig, die kwam aanrijden over de Meep, verleende geen voorrang aan een 20-jarige automobilist uit dezelfde plaats die over de Domineesweg kwam aanrijden. De bestuurder van de personenauto is met onbekend letsel overgebracht naar het Dr. Jansenziekenhuis.