Politiebericht Hollands Midden

Fax 071-545 93 26
Afkomstig van: Sjoerd van Andel
Datum: 11 oktober 2000

Vijf inbraken in één nacht Hillegom
In de nacht van maandag 9 op dinsdag 10 oktober werd ingebroken in vijf woningen. Aan de Weeresteinstraat werden drie woningen door het inbrekersgilde bezocht. Er werd onder andere geld, pasjes, een mobiele telefoon en een auto weggenomen. Aan de Van Tetstraat werd in twee woningen ingebroken. Ook daar betrof de buit een mobiele telefoon, geld en pasjes. De politie denkt dat in alle gevallen het gaat om dezelfde inbrekers. Zij stelt een onderzoek in.

Vrouw komt onder graafmachine terecht Katwijk
Dinsdag 10 oktober onstond rond 08.20 uur op Kooltuinweg nabij de Cantineweg een ongeval tussen een snorfietster en een graafmachine. Daarbij liep de snorfietser, een 53-jarige vrouw uit Katwijk, ondermeer twee gebroken armen op. Zij is naar het LUMC gebracht. Het ongeval ontstond nadat de snorfietster hard remde voor de aflaande graafmachine, daardoor ten val kwam en doorgleed tot onder de graafmachine.

Onder invloed Oegstgeest
De politie controleerde woensdag 11 oktober rond 00.45 uur op de President Kennedylaan een 54-jarige automobilist uit Rijnsburg. De man bleek flink gedronken te hebben. De ademanalyse-apparatuur wees 860 Ugl. aan. 220Ugl. is de grens. De politie maakte een proces-verbaal op.

Aanrijding Koudekerk a/d Rijn Dinsdagochtend 10 oktober omstreeks half zeven heeft op de Hoogewaard een aanrijding plaatsgevonden tussen een vrachtwagen en een bestelauto. De 18-jarige Leiderdorper in de vrachtauto reed een bedrijfsuitrit af en zag daarbij de bestelauto die over de Hoogewaard richting Alphen ad/ Rijn reed over het hoofd. De bestuurder van de bestelauto, een 24-jarige mna uit Alphen aan den Rijn, is met onbekend letsel overgebracht naar het Rijnlandziekenhuis.

Woninginbraak Zoeterwoude-Rijndijk Dinsdag 10 oktober is in twee woningen in de Zelkovalaan ingebroken. De bewoners waren op het tijdstip van de inbraken niet thuis. Er is onder andere geld ontvreemd.

Verdachten beroving aangehouden Alphen aan den Rijn Op 24 augustus 2000 is een 61-jarige vrouw uit Voorschoten beroofd van haar tas toen zij rond 17.00 uur met haar vriendin en diens echtgenoot op het terrein van Oudshoorn op de Deltaweg liepen. Drie jongens op fietsen naderden de drie wandelaars en grepen daabij de tas van de vrouw uit Voorschoten. Hierdoor is de vrouw uit Voorschoten gevallen en heeft verwondingen opgelopen. Deze beroving heeft op het slachtoffer, de direct betrokkenen en de mensen in het verzorgingstehuis een grote emotionele impact gehad. De politie in Alphen aan den Rijn heeft tussen 3 en 9 oktober vier jongemannen uit Aphen aangehouden. Drie van hen worden verdacht van de beroving, de vierde wordt verdacht van heling. jongemannen zijn 17, 18, 19 en 24 jaar oud. De verdachten worden een deze dagen voorgeleid aan de officier van justitie.

Aanrijding Zwammerdam
Dinsdagochtend 10 oktober omstreeks zes uur zijn een brommer en een snorfiets op het fietspad langs de Steekterweg frontaal op elkaar gebotst. De bromfietser, een 39-jarige man uit Bodegraven hield niet genoeg rechts, waarna door de aanrijding de snorfietser, een 21-jarige man uit Alphen aan den Rijn, in de naast het fietspad gelegen sloot viel. Omstanders haalden hem hieruit. Hij is met hoofdletsel naar het LUMC te Leiden vervoerd. De snorfiets was total loss.

Onder invloed Zwammerdam
Woensdagnacht 11 oktober omstreeks kwart voor drie is op de Oostkanaalweg een 37-jarige man uit Reeuwijk aangehouden wegens rijden onder invloed. Hij had een ademalcoholgehalte van 270 ug/l, terwijl de limiet 220 ug/l is. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van één uur.

Ongeval Waddinxveen
Rond 11.00 uur op 10 oktober is er een ongeluk gebeurd op de Chopinlaan in Waddinxveen. Een 64-jarige man uit Waddinxveen reed uit de richting van de Dreef en wilde de auto van een 32-jarige vrouw uit Gouda inhalen. De vrouw wilde echter linksaf slaan de Mozartlaan in. hierdoor ontstond een aanrijding tussen beide voertuigen. De vrouw liep hierbij een hoofdwond op, verder was er alleen blikschade.

Brand in schuur en woning Gouda
In de Bockenbergstraat in Gouda is dinsdag 10 oktober een woning uitgebrand. De brand is rond 14.15 uur ontstaan in de schuur achter de woning toen de bewoner met laswerk bezig was. Hierbij is door nog onbekende oorzaak een steekvlam ontstaan. De man liep bij de brand licht verschroeide hoofdharen op, maar bleef verder ongedeerd. De schuur en de woning zijn door de brand verwoest. De aanvankelijke waarschuwing voor asbestgevaar werd later op de dag door de woningbouwvereniging ontzenuwd omdat bij renovatie onlangs alle asbest was verwijderd.

Controle afvaltransport Bodegraven
OP dinsdag 10 oktober heeft de politie Midden-Holland in samenwerking met het Korps Landelijke Politie Diensten, de provincie Zuid-Holland en de regionale milieu inspectie op de Rijksweg A12 controle gehouden met het accent op afvaltransporten en koelwagens. In totaal werden tussen 10.00 uur en 14.00 uur 31 vrachtauto's gecontroleerd. Er werden 10 processen-verbaal opgemaakt. Dit betrof acht keer te zwaar beladen , twee keer voor technische gebreken, 1x APK, en 1x voor het niet bij een koelinstallatie aanwezig hebben van een logboek.

In verband met het wekelijks werkoverleg van het bureau communicatie van Politie Hollands Midden, zal de p[ersvoorlichting buiten