Politiebericht stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 11-10-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 10.00 uur
Autodief aangehouden na achtervolging

UTRECHT Een 32-jarige man uit Utrecht is dinsdagavond 10 oktober rond acht uur aangehouden op verdenking van diefstal van een auto. Een tweede verdachte wist te ontkomen. Bij de aanhouding liep een politieman een gekneusde schouder op en is voor onderzoek naar een ziekenhuis geweest. De Utrechter kon worden aangehouden na een achtervolging die begon op de Baden Powellweg in Utrecht en eindigde in een nieuwbouwwijk in De Meern.

Surveillerende politiemensen zagen een bestuurder van een personenauto op de Baden Powellweg door rood licht rijden en wilden hem controleren. De bestuurder gaf echter vol gas en ging er vandoor. Bij het natrekken van de gegevens van de auto bleek dat deze op 9 oktober in Utrecht was gestolen.

De bestuurder negeerde diverse stoptekens en pleegde ettelijke verkeersovertredingen zoals op een gevaarlijke wijze andere weggebruikers inhalen en met te hoge snelheid rijden. Uiteindelijk kwam de bestuurder via de A-12 in De Meern terecht en kon hij klem worden gereden waarbij schade ontstond aan beide voertuigen. Op het moment dat de politiemensen de bestuurder en de bijrijder uit de auto wilden halen, ging de bestuurder weer rijden. De bijrijder kon wel ter plaatse worden aangehouden. De bestuurder ging er weer vandoor, maar kort daarna trof de politie de auto leeg aan. De bestuurder werd niet meer aangetroffen. De auto werd veilig gesteld. Nader onderzoek naar de bestuurder, die herkend werd, wordt ingesteld. De 32-jarige bijrijder is ingesloten voor nader verhoor en onderzoek.

Aangehouden voor diefstal bromscooter

UTRECHT Twee inwoners van Utrecht, 15 en 17 jaar, zijn woensdagnacht rond een uur aangehouden op het Ondiep voor diefstal / heling van een bromscooter. De twee verdachten zijn voor nader onderzoek en verhoor ingesloten.

De politie kwam de twee op het spoor na een melding dat er op straat werd gesleuteld aan de bromscooter en men de zaak niet vertrouwde. De bromscooter, die gestolen bleek te zijn, werd veilig gesteld en een nader onderzoek volgt.

Taxichauffeur beroofd

UTRECHT Een 28-jarige taxichauffeur uit Utrecht is afgelopen nacht woensdagnacht 11 oktober rond twee uur beroofd van zijn portemonnee door twee mannen. De beroving vond plaats op de Wageningseberg waarbij de taxichauffeur werd bedreigd met een wapen.

Na de beroving gingen de twee mannen er lopend vandoor in de richting van de Amerongseberg en tot nu toe ontbreekt ieder spoor. De politie vraagt mogelijke getuigen van de beroving contact met haar op te nemen. Zij kunnen bellen naar het bureau Tolsteeg, telefoon 0900-8844.

Bon van McDonalds voor puike bromfiets/scooter

UTRECHT De Utrechtse brom-/scooterjeugd wordt zaterdag 14 oktober, tijdens de open dag van de politie in de stad Utrecht uitgenodigd om hun bromfietsen door een deskundige van de politie te laten keuren. In de mobiele politiewerkplaats bij het politiebureau aan de Marco Pololaan 6 wordt de technische staat van de bromfiets onderzocht. Als blijkt dat het wel snor zit met de brom-/ scooter stelt McDonalds hier een bon voor een hamburger tegenover.

Ook de jeugd die wil weten wat er nu mis is met de brom-/ scooter kan zonder dat er een bekeuring wordt uitgeschreven zijn of haar voertuig laten keuren.
Brom-/ scooters waarbij aan het framenummer is geknoeid of die zijn gestolen worden ingenomen. Een deskundige zal tijdens de open dag uitleg geven wat wel en niet wettelijk is toegestaan met deze categorie voertuigen.