SuSE Linux AG biedt ondersteuning voor IBM eServers

Datum nieuwsfeit: 11-10-2000

t.a.v. de redactie Heemstede, 11 october 2000

SuSE Linux AG biedt volledige ondersteuning voor IBM eServers

SuSE Linux AG, internationaal technologisch koploper en solution provider van open source software voor besturingssystemen (OS), kondigt volledige ondersteuning aan voor IBM eServers. SuSE Linux ondersteunt meer IBM serverplatformen dan enig andere commerciële Linux-distributie.

Als gevolg van de nauwe band tussen beide bedrijven zal SuSE Linux alle bestaande en toekomstige serverplatformen van IBM ondersteunen met zijn architectuur-overschrijdende distributie. Daartoe behoren op Intel gebaseerde systemen (IA 32; IA 64), 32-bit en 64-bit PowerPC-systemen, evenals de traditionele 31-bit S/390 en nieuwe 64-bit mainframes. Ter voorbereiding op de nieuwe 64-bit-omgeving is SuSE Linux S/390 sinds begin juli verkrijgbaar via het web en vonden al ruim 500 downloads plaats. Naast het Linux besturingssysteem bevat SuSE Linux S/390 meer dan 400 populaire programma's als Apache, Samba, Sendmail, Bind, diverse ontwikkelingstools en andere toepassingen.

SuSE Linux S/390 biedt mogelijkheden tot interoperabiliteit tussen platformen en systeembeheer-faciliteiten in de heterogene IT-omgeving. Bovendien zorgt het voor besparing op de kosten voor ontwikkeling, opleiding en aankoop van nieuwe producten. Met SuSE Linux S/390 profiteren de allergrootste bedrijven van de mogelijkheid hun IBM S/390 systemen te gebruiken als basis voor snelle ontwikkeling en inzet van toepassingen. SuSE Linux S/390 zal eind oktober beschikbaar zijn.
Aanvullende informatie is verkrijgbaar via:

Over SuSE
SuSE Linux AG is internationaal technologisch koploper en solution provider van open source software voor besturingssystemen (OS). SuSE´s unieke kennis van Linux en het grootste ontwikkelteam ter wereld dat zich bezighoudt met open source software heeft bijgedragen aan de erkenning van SuSE als toonaangevend aanbieder van Linux-oplossingen. SuSE biedt de grootste supportdatabase aan het publiek en beschikt over de grootste hardwaredatabase binnen de Linux-markt. Bovendien ondersteunt SuSE meer hardware platformen dan enige andere commerciële Linux-distributie. De SuSE-distributie, ontworpen voor bedrijfsomgevingen en integratie met het web is geschikt voor zowel thuis- als kantoorgebruik. Dankzij de aanvullende eigenschappen, de handzame configuratie en het intelligente ontwerp is dit de compleetste Linux-oplossing die momenteel beschikbaar is. SuSE Linux AG, met hoofdvestiging in Duitsland, en SuSE Inc., gevestigd in Oakland, California, zijn beide besloten naamloze vennootschappen die zich geheel richten op ondersteuning van de Linux-gemeenschap en de ontwikkeling van Open Source. SuSE beschikt wereldwijd over ruim 450 mede-werkers en heeft vestigingen in heel Europa, Latijns Amerika en de Verenigde Staten. Ruim 50.000 zakelijke cliënten kiezen wereldwijd voor SuSE Linux, op grond van de hoge stabiliteit en kwaliteit.
SuSE draagt in hoge mate bij aan de ontwikkeling van Linux-projecten als de Linux kernel, glibc, XFree86TM, KDE, ISDN4Linux, ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) en USB (Universal Serial Bus). Aanvullende informatie over SuSE is verkrijbaar via .

Voor nadere informatie:
SuSE Linux, Michaela Finnie, tel.:+49 911 74053196, email: (intmkt@suse.de) Effect adviesgroep,Tjarko Rookmaker, tel. 023-547 07 97; email: (suse@effect.demon..nl)