Politieberichten Brabant Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 11-10-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 11-10-2000 2e Persbericht van woensdag 11 oktober 2000

Berichten uit de regio

Geldrop: Tweede aanhouding in moordzaak van Geel Dinsdagavond om 19.30 uur is in een woning aan de Bennekelstraat in Eindhoven een 30-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man werd aangehouden door leden van het rechercheteam dat de gewelddadige dood op de 40-jarige Frank van Geel onderzoekt. De aangehouden Eindhovenaar wordt ervan verdacht betrokken te zijn bij de diefstal van de motor die gebruikt werd bij de liquidatie op 25 maart jl. van Geel. De motor werd medio september 1999 op de Boschdijk in Eindhoven gestolen. De 30-jarige verdachte is in verzekering gesteld. Het rechercheteam blijft met 14 mensen naar de oplossing van het misdrijf zoeken

Eindhoven: Fietsendieven op heterdaad
Op Het Eeuwsel zijn dinsdag om 19.20 uur twee Eindhovenaren van 17 en 19 jaar oud aangehouden. Zij werden door beveiligingsbeambten van de Technische Universiteit betrapt toen zij met een betonschaar het slot van een fiets open gingen knippen. De verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Voetganger gewond
Een 49-jarige Helmondse man is dinsdag om 21.20 uur ernstig gewond geraakt toen hij op de Vestdijk, bij het 18-Septemberplein, bij het oversteken door een autobus werd aangereden. De man stak plotseling de weg over en de buschauffeur, een 45-jarige Eindhovenaar, kon hem niet meer ontwijken. Volgens getuigen was de buschauffeur bij de Boschdijktunnel aangereden toen het verkeerslicht op de busstrook wit licht aangaf. Het slachtoffer is met inwendig letsel in het Catharinaziekenhuis opgenomen.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Havenstraat is woensdag om 0.55 uur een 42-jarige Eindhovense automobilist betrapt op het rijden onder invloed. De man blies ruim
1,2 promille. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Man mishandelt ex-vriendin
In een woning aan de Kalmoesstraat is woensdag om 2.10 uur een 39-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij was op bezoek bij zijn 41-jarige ex-vriendin. Zonder enige aanleiding sloeg hij haar en trok haar aan de haren. De vrouw belde de politie, die hem aanhield. De man is voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Vernieling ruit
Dinsdagavond tussen 22.30 en 23.00 uur is op de Oude Aa met een baksteen de ruit van een kapperszaak vernield. Het is niet bekend of er iets is weggenomen uit de zaak.

Someren / Asten: Snelheidscontroles
h Dinsdagmiddag is tussen 14.30 en 16.30 uur op de Witvrouwenbergweg een snelheidscontrole gehouden. Van de 781 reden er 155 te snel. De snelste reed 85 km/u. 50 is toegestaan. h Tussen 18.00 en 19.30 uur stond de radarapparatuur op de Boerenkamplaan. Er passeerden 467 voertuigen en 90 deden dat te snel. De hoogste snelheid was 83 km/u. Ook hier was de maximumsnelheid 50 km/u. h Woensdagmorgen tussen 8.00 uur en 9.30 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Voordeldonk. Van de 143 gecontroleerde voertuigen reden er 14 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 70 km/u.

Bergeijk: Onder invloed
Op de Burgemeester Magneestraat is woensdagmorgen om 1.30 uur een 40-jarige automobilist uit Eersel bekeurd omdat hij gedronken had. De uitslag van de ademanalyse was ruim 1,05 promille.

Eersel: Rijbewijs kwijt
Een 38-jarige automobilist uit Bergeijk moest zijn rijbewijs inleveren nadat hij omstreeks 03.15 uur, op de Willibrorduslaan was betrapt op het rijden onder invloed. Hij blies ruim 1,95 promille. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Geldrop: Diefstal uit een bedrijf
Tussen dinsdagavond 18.00 uur en woensdagmorgen 06.15 uur is er ingebroken in enkele bedrijfswagen die op het terrein van een bedrijf aan de Spaarpot stonden. Uit de auto¡¦s zijn een sluipmachine en twee boormachines weggenomen.

Nuenen: Inbraak in een bedrijf
In een bedrijf aan de Spegelt is in de nacht van dinsdag op woensdag ingebroken. Men kwam het pand binnen door met grof geweld een ruit aan de voorzijde van het pand te vernielen. Uit het bedrijf is een computer weggenomen.

Best: Inbraak in winkel
Tussen dinsdagavond 18.00 uur en woensdagmorgen 5.00 uur is er ingebroken in een winkel aan de Hoofdstraat. Toegang tot het pand werd verkregen na vernieling voordeurruit. Uit de win-kel zijn diverse sieraden.