Webmethods en eCredible sluiten samen nieuwe klant aan

Datum nieuwsfeit: 11-10-2000

eCredible en webMethods sluiten eerste gezamenlijke klant aan voor B2B credit risk management-oplossing

NetworkPlaza eerste klant in samenwerking om online, real-time financiële diensten aan te bieden aan elektronische marktplaatsen en handelsnetwerken

Hilversum, 11 oktober 2000 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend leverancier van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi) en eCredible, de eerste aanbieder van diensten voor on line credit risk management en betalingsgaranties, maken vandaag bekend dat zij de eerste gezamenlijke klant van eCredible's oplossing voor on line kredietrisico heeft aangesloten. NetworkPlaza, een innovatieve Europese elektronische marktplaats voor hoogwaardige netwerkapparatuur, gebruikt eCredible en webMethods B2B voor Partners om haar klanten on line leverancierskrediet te bieden en zelf verzekerd te zijn van een betalingsgarantie, de eCredible Payment Guarantee.

"Voor een B2B-marktplaats die hoogwaardige en relatief dure goederen verhandelt zoals NetworkPlaza, zijn de kredietdiensten van eCredible onontbeerlijk," zegt Esther Honselaar, managing director van NetworkPlaza. "We waren aangenaam verrast door de snelheid waarmee we webMethods voor Partners konden implementeren en de diensten van eCredible konden integreren met onze back-end systemen. Nu kunnen we onze zakelijke klanten de betalingscondities bieden die zij gewend zijn, zodat zij hun inkoop- en betalingsprocessen niet hoeven te wijzigen."

eCredible, een dochteronderneming van NCM, de internationale kredietverzekeringsmaatschappij, is in juli van dit jaar van start gegaan. Het belangrijkste product van het bedrijf is het Credit Certificate. Het Credit Certificate garandeert dat de koper is wie hij voorgeeft te zijn (authenticatie en verificatie), en bevat tevens een variabele kredietlimiet (spending limit), op basis waarvan eCredible haar Payment Guarantee afgeeft aan de verkoper. De kredietlimiet van de koper wordt automatisch verlaagd wanneer een aankoop plaatsvindt, en hersteld wanneer een factuur wordt betaald.

Om deze gegevens on line, real-time te verwerken maakt eCredible gebruik van webMethods B2B voor Portals. Klanten van eCredible, zoals NetworkPlaza, gebruiken webMethods B2B voor Partners om hun back-end systemen te integreren met de diensten van eCredible. Op deze wijze worden boodschappen over kredietlimieten, nieuwe of gewijzigde orders, facturen en betalingen, binnen enkele seconden, gegarandeerd en beveiligd uitgewisseld. Als onderdeel van de samenwerking tussen webMethods en eCredible, zal eCredible haar klanten van webMethods voor Partners voorzien.

webMethods B2B.com

Naast NetworkPlaza, werken eCredible en webMethods aan verschillende implementatieprojecten bij klanten van eCredible. De samenwerking tussen beide bedrijven wordt dit najaar uitgebreid met de deelname van eCredible in webMethods B2B.com. De beschikbaarheid van webMethods B2B.com - een krachtig webplatform dat wereldwijde top-2000-bedrijven en grote B2B-marktplaatsen in staat stelt om snel handelsnetwerken van ieder formaat uit te rollen - werd eerder vandaag door webMethods bekendgemaakt. eCredible zal de Europese klanten van webMethods B2B.com voorzien van een geïntegreerde oplossing voor on line credit risk management en betalingsgaranties.

Robert Wilson, vice president van eCredible, zegt over de samenwerking met webMethods: "De expertise van webMethods met het uitrollen van business-to-business integratieprojecten is ongeëvenaard. Dankzij webMethods B2B kunnen we onze klanten een eenvoudig te implementeren, complete en geautomatiseerde oplossing bieden voor on line kredietbeheer. We zijn verheugd dat we onze samenwerking kunnen voortzetten door aanbieder te worden van Value Added Services in het webMethods B2B.com integratieplatform."

"eCredible neemt met hun on line diensten voor credit risk management een belangrijke drempel weg voor deelnemers aan elektronische marktplaatsen en handelsnetwerken," zegt Roy Murphy, vice president EMEA van webMethods. "We zijn verheugd over onze samenwerking met eCredible die ons in staat stelt om de groei van business-to-business integratie in Europa verder te bevorderen."

webMethods productreeks

webMethods biedt een complete B2Bi-oplossing die bedrijven in staat stelt om op effectieve wijze hun e-commerce strategieën te realiseren. De webMethods-productreeks ondersteunt een brede reeks open standaarden en protocollen, zoals: XML, RosettaNet, ebXML, FpML, cXML, xCBL, OBI, OAG, ACORD, BizTalk framework en EDI. Door de ondersteuning van deze standaarden bieden webMethods-producten naadloze integratie, zowel binnen ondernemingen als via Internet naar handelsnetwerken en B2B-marktplaatsen.

Over eCredible

eCredible is een dochteronderneming van de NCM Groep, één van de grootste kredietverzekeraars ter wereld. NCM's meerderheidsaandeelhouder is Swiss Re, één van de grootste herverzekeraars ter wereld. eCredible faciliteert en beveiligt on line B-to-B-transacties tussen afnemer en verkoper door middel van een geïntegreerde credit risk oplossing. eCredible is opgestart met hulp van NCM, IBM en McKinsey & Company. Daarnaast heeft eCredible samenwerkingsverbanden met VeriSign en webMethods. Het hoofdkantoor van eCredible is gevestigd in Amsterdam. Meer informatie over eCredible kunt u vinden op de website:
www.ecredible.com

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real-time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 425 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect,
e-STEEL en Ventro. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

eCredible, Jigal Schrijver, marketing manager
telefoon: +31 (0)20 6058881, e-mail: (jigal.schrijver@ecredible.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)