Volksunie tegen francofoon racistische burgermeester Brussel

Datum nieuwsfeit: 11-10-2000
Volksunie

VU haalt slag thuis. Geen francofoon racistische burgemeester in Brussel (11/10/00)

De VU bond gisteren als eerste de kat de bel aan in reactie tegen de vervanging van François-Xavier de Donnéa door Vlamingenvreter Olivier Maingain. Later ondersteunde ook de CVP het VU-protest. Zowel door VU-Brussel als door nationaal voorzitter Geert Bourgeois, parlementslid Sven Gatz en Vlaams minister Bert Anciaux werd gedreigd met de niet-ondertekening van de voordracht van de Donnéa als minister-president van het Brussels gewest.

Ongeacht of hun racisme gericht is tegen vreemdelingen dan wel tegen Vlamingen, voor de VU zijn racisten persona non grata.

De VU neemt aan dat interim-burgemeester Marion Lemesre inderdaad tweetalig is en de taalwetwetgeving doet respecteren in Brussel. Zoniet stelt zich een nieuw probleem.

Auteur:
VU Nationaal