Spraakgestuurd voetballen aan TU Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 12-10-2000
Spraakgestuurd voetballen aan TU/e

Ontwerp en bouw een voetbal die je met behulp van spraak op afstand kunt aansturen. Dat is de opdracht waarmee twaalf studententeams van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) vorige maand aan de slag zijn gegaan. Donderdagavond 12 oktober vanaf half zeven moeten ze bewijzen dat ze die ontwerpopdracht tot een goed einde hebben gebracht. In een toernooi zullen de ingenieurs-in-spe dan proberen om zo snel mogelijk hun voetballen in het doel van de tegenstander te praten. Publiek is welkom en mag gratis binnen.

Elk team van vijf studenten heeft zes weken en een zogenaamde toolkit ter beschikking om de ontwerpklus te klaren. Daarnaast mag ieder team voor honderd gulden aanvullende spullen -waaronder een microprocessor - kopen. De twaalf teams zijn gemengd samengesteld uit studenten van de opleidingen Elektrotechniek, Werktuigbouwkunde, Technische bedrijfskunde en Biomedische technologie. Door mee te doen kunnen studenten drie studiepunten verdienen. De TU/e ruimt in haar opleidingen een belangrijke plaats in voor ontwerpgericht onderwijs. De ontwerpwedstrijd past in het streven van de Eindhovense universiteit om studenten te laten samenwerken in multidisciplinaire teams. De winnaars van de Eindhovense finale op 12 oktober zullen het begin december opnemen tegen teams van de TU Delft en de Universiteit Twente tijdens de landelijke Createch-finale.

Lokatie wedstrijd: Auditorium Technische Universiteit Eindhoven Toegang: gratis
Tijdstip: donderdag 12 oktober 18.30 uur tot 22.00 uur Meer informatie, zie website: www.createch.tue.nl

Meer informatie bij:
Cees van Keulen, mediavoorlichter TUE
T 040 - 247 4061 F 040 - 246 3120 E (c.t.f.v.keulen@tue.nl)