Nissan Primera Estate op grijs kenteken

BedrijfsautoRAI

12-10-00 10:30:00

Nissan Primera Estate nu op grijs kenteken

Nissan levert vanaf november de Primera Estate als Van op grijs kenteken. Hiermee beantwoordt de Japanse autofabrikant aan de groeiende vraag naar personenautos op grijs kenteken. Om de Primera Estate aan te passen aan de gestelde eisen, is het dak verhoogd en zijn de ruiten van de laadruimte geblindeerd. De Van is verkrijgbaar met een dieselmotor. In december volgen twee benzineversies van 1.8 en 2.0 liter die ook met automaat leverbaar zijn.

De Nissan Primera is al jaren een succes op de Nederlandse markt. Zijn rijke standaarduitrusting is een van zijn vele voordelen. Daartoe behoren onder meer climate control, voor- en zijairbags, centrale portiervergrendeling, elektrisch bedienbare ramen en ABS met EBD. Vanuit de markt was er een sterke vraag naar een Van-uitvoering, vooral omdat voor autos op grijs kenteken geen BPM verschuldigd is. Dat scheelt zon 6.000,-. Ook het aanzienlijk lagere bedrag aan wegenbelastingen speelt een rol.

Carrosserieombouw Snoeks in Nieuw Vennep heeft in lijn met de styling van de carrosserie een verhoogd dak ontwikkeld. De standaarddakreling blijft intact. Een speciaal dragersysteem is in ontwikkeling. De laadruimte is volledig vlak uitgevoerd en voorzien van fraai slijtvast tapijt. De ruimte heeft een lengte van 178 cm. en meet in de breedte 130 cm. Wettelijk gezien dient de hoogte 98 cm te zijn, iets waaraan door de dakverhoging ruimschoots wordt voldaan. De verplichte blindering van de laadruimte is gerealiseerd door zwarte, hoogglans panelen die aan de binnenzijde met stof zijn bekleed. Het laadvermogen valt onder de 500 kg.-grens, wat belangrijk is in verband met de rijtijdenwet.

De Primera Estate Van op grijs kenteken is leverbaar vanaf 35.945,- (exclusief BTW; 42.235,- inclusief BTW) voor de dieselvariant.