Nieuwe integratiesuite WebMethods

Datum nieuwsfeit: 12-10-2000

webMethods levert eerste complete oplossing om B2B-implementaties te integreren, automatiseren en versnellen

Nieuwe integratiesuite biedt snel rendement op investeringen in B2B-infrastructuur

Hilversum, 12 oktober 2000 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), toonde deze week de complete webMethods B2Bi Solution Suite tijdens de webMethods Executive Summit in San Francisco.

Volgens Jupiter Research zal in 2003 naar schatting 350 miljard dollar worden uitgegeven aan Internetinfrastructuur, waarvan 74 procent aan de integratie van systemen. De webMethods B2Bi Solution Suite is de eerste end-to-end oplossing die de zakelijke processen in de hele 'extended enterprise' snel en naadloos integreert, of het nu gaat om integratie met de nieuwe generatie handelsnetwerken en marktplaatsen, of om de integratie met legacy mainframes en zakelijke softwaretoepassingen.

"Volledige, snelle integratie is de hoeksteen van de B2B-revolutie. Om de voordelen van B2B volledig te realiseren, is automatische transactie-integriteit van alle zakelijke processen nodig, die zich uitstrekt over handelsnetwerken, zakelijke toepassingen en mainframes heen," zegt Phillip Merrick, president en CEO van webMethods. "De webMethods B2Bi Solution Suite biedt organisaties de mogelijkheid om B2B-implementaties te integreren, te automatiseren en te versnellen - onder andere dankzij meer dan zestig adapters om zakelijke toepassingen snel aan elkaar te koppelen, en oplossingen voor het beheer van handelspartners. Alleen webMethods biedt bedrijven een end-to-end oplossing die de uitdagingen van integratie vereenvoudigt, zodat organisaties eerder kunnen beginnen met B2B en snel rendement op hun bestaande en nieuwe investeringen kunnen realiseren."

Integratie, automatisering en versnelling van de B2B-economie

De webMethods B2Bi Solution Suite automatiseert zakelijke processen binnen de onderneming en met partners en klanten via Internet. De complete oplossing omvat de volgende producten voor B2B-, ondernemings-, mainframe- en partnerintegratie waarmee wereldwijde top-2000-bedrijven en B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing in handen krijgen om klanten, leveranciers en partners te integreren tot real-time B2B-handelsnetwerken, waarmee ze bovendien ook intern efficiënter kunnen opereren:

webMethods B2B-producten

* webMethods B2B is het vlaggenschip van de onderneming en biedt organisaties nauwere banden met hun distributieketen door real-time zakelijke transacties via Internet mogelijk te maken - ongeacht de bestaande technologische infrastructuur.

* webMethods B2B voor Partners verbindt klanten snel met nieuwe B2B-marktplaatsen. Bedrijven distribueren webMethods B2B voor Partners aan kopers en leveranciers, en bieden deze daarmee een eenvoudige manier om verbinding te maken met hun marktplaatsen, zonder dat daarvoor specifiek programmeerwerk voor nodig is.

* webMethods voor RosettaNet is de eerste 'out-of-box'-, in een productieomgeving werkende oplossing, die real-time B2B-handelingen binnen de distributieketen mogelijk maakt, waarbij volledige integratie met een verscheidenheid aan back-end-, legacy- en ERP-systemen wordt geboden.

webMethods Enterprise-producten

* webMethods Enterprise biedt een complete en schaalbare oplossing voor Enterprise Application Integration (EAI). Als belangrijke component van iedere B2Bi-strategie, biedt dit krachtige softwareplatform real-time, snelle, naadloze integratie van zakelijke processen en toepassingen binnen de onderneming.

* webMethods Mainframe Integration Server biedt snelle en uiterst schaalbare toegang tot CICS- en IMS- transacties en gegevens - zonder de risicovolle, kostbare en tijdrovende broncodewijzigingen die typerend zijn voor andere mainframe-integratieprojecten.

* webMethods Enterprise Adapters maken hergebruik van integratieprocessen en maken maatwerk programmeerwerk overbodig. Er zijn meer dan zestig Adapters voor webMethods Enterprise beschikbaar om eenvoudige integratie met de belangrijkste ERP-, CRM- en e-commerce-toepassingen, databases en legacy-systemen te garanderen, zoals Baan, PeopleSoft, J.D. Edwards, SAP en Siebel.

* webMethods Business Integrator is een grafische tool voor procesmodellering, waarmee organisaties zakelijke integratieprocessen snel kunnen implementeren of op maat maken, en deze vervolgens zonder te hoeven programmeren kunnen uitrollen.

De webMethods-productreeks ondersteunt tevens een brede reeks open standaarden en protocollen, zoals: XML, RosettaNet, ebXML, FpML, cXML, xCBL, OBI, OAG, ACORD, BizTalk framework en UDDI. Door de ondersteuning van deze standaarden bieden webMethods-producten naadloze integratie, zowel binnen ondernemingen als via Internet naar handelsnetwerken en B2B-marktplaatsen.

Bedrijven die de volgende stap in B2B-handelsnetwerken willen nemen, kunnen gebruikmaken van de volgende additionele producten en diensten van webMethods om de implementatie te versnellen met bewezen technieken en automatisch partnermanagement:

* webMethods B2B voor Trading Networks biedt de infrastructuur die nodig is om B2B-handelsnetwerken te bouwen, beheren en analyseren.
* webMethods B2B.com is een krachtige weboplossing die wereldwijde top-2000-bedrijven en grote B2B-martkplaatsen in staat stelt om snel handelsnetwerken van ieder formaat uit te rollen en om het implementatieproces van duizenden partners tot vijftig procent te versnellen. Hiertoe biedt webMethods B2B.com 'best-practice'-richtlijnen, tools, templates en voorgeconfigureerde software. Meer informatie is beschikbaar op www.B2B.com.

* webMethods Value Added Services bieden additionele mogelijkheden om succesvolle zakelijke transacties uit te voeren zoals verzending, kredietcontrole, logistiek en beveiliging en autorisatie van transacties. Dit gebeurt door naadloze integratie met diensten van derden te bieden, zoals Dun & Bradstreet, FedEx, Logistics.com, Slam Dunk Networks en VeriSign. Meer informatie is beschikbaar op www.B2B.com.

Uitgebreide ervaring met de integratie van honderden B2B-initiatieven

webMethods B2Bi-oplossingen vormen de kern van de meest vooruitstrevende B2B-initiatieven van dit moment. Wereldwijde top-2000-bedrijven en vooraanstaande B2B-marktplaatsen zoals Ariba, Bell Atlantic, Commerce One, Dell, Dun & Bradstreet, Eastman Chemical Company, FedEx, Geon, Hewlett-Packard, Compaq, i2, Juniper Networks, Land's End, Starbucks, Motorola en Grainger gebruiken webMethods om te integreren met klanten en partners, zakelijke processen te automatiseren en het rendement op hun B2B-investeringen te versnellen.

"webMethods heeft een compleet framework neergezet dat de complexiteit van B2B-integratie enorm vermindert," zegt Jim Green, CTO en executive vice president van webMethods. "Nieuwe producten zoals de webMethods B2Bi Solution Suite vormen de voorhoede van B2B-innovatie en stellen bedrijven in staat om standaard zakelijke procedures te automatiseren en de belangrijkste transacties die nodig zijn voor complexe e-business te versnellen. In de komende maanden, zal webMethods nog meer kant-en-klare oplossingen op de markt brengen waarmee de implementatietijd van B2B-integratie tot vijftig procent kan worden bekort."

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real-time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 425 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Fidelity Investments, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ChemConnect,
e-STEEL en Ventro. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)