SARA Computing Services evalueert geslaagde open dag

Datum nieuwsfeit: 12-10-2000

SARA kijkt terug op een geslaagde Open Dag

Afgelopen Zondag 8 oktober werd op het WCW terrein de Open Dag gehouden in het kader van de landelijke Wetenschap en Techniek Week.

SARA bood op deze dag 200 bezoekers de gelegenheid om de CAVE (een geavanceerde Virtual Reality ruimte) te bezoeken. Omdat de CAVE in voorgaande jaren zeer veel bezoekers trok (veel meer dan we konden toelaten op zo'n middag) werd nu gewerkt met een reserveringssysteem, waardoor het gebruikelijke gedrang achterwege bleef .

Bezoekers in de CAVE

Daarnaast werden er LEGO DACTA (in samenwerking met het Amstel instituut van de UvA) en LEGO Mindstorms workshops gehouden, die druk bezocht werden.

Pieter geeft uitleg over 'Het intelligente huis' van LEGO Dacta...

en Thijs demonstreert 'Het spookhuis' van LEGO Dacta.

Jory legt de basisprincipes van 'de intelligente steen' uit.

LEGO Mindstorms workshop

Een team van de HvA Informatica bezig met een traject voor een voorgeprogrammeerde robot van LEGO Mindstorms

Ook bij de lezingen was SARA vertegenwoordigd: Ivar Janmaat gaf een presentatie over CIAO: Computers in het Amsterdams Onderwijs.

Ivar Janmaat over CIAO

SARA Computing Services
Postbus 94613 NL-1090 GP Amsterdam - Kruislaan 415, NL-1098 SJ Amsterdam
Tel. (31) 020 5923000 - Fax (31) 020 6683167