Demonstratief protest tegen NIID-wapenbeurs

| De Vredessite / Nieuws 2000 |

Demonstratief protest tegen NIID-wapenbeurs

P E R S B E R I C H T
Den Haag, 9 oktober. Aanstaande donderdag 12 oktober protesteren vredesactivisten vanaf 9 uur bij het Nederlands Congrescentrum, Den Haag, tegen de NIID-wapenbeurs aldaar. Zij doen dat in de vorm van een demonstratief piket. De activisten voeren onder meer de leuzen 'Wapenhandel is Moordhandel' en 'Stop Oorlogsvoorbereiding'.
Op de jaarlijkse militaire beurs van de Stichting Nederlandse Industriële Inschakeling Defensieopdrachten ontmoeten wapenfabrikanten hun klanten uit binnen- en buitenland. Tot de honderden bezoekers behoren vooraanstaande militairen, politici en ambtenaren.

'Spel zonder grenzen'

De NIID noemt het gebeuren in het Congrescentrum een symposium, dit jaar onder het onthutsend lichtvoetige motto 'Spel zonder grenzen'. Behalve de beurs, waar topproducten van de Nederlandse militaire industrie worden tentoongesteld, omvat het 'symposium' ook een serie lezingen. Deze vervullen een rol in het op elkaar afstemmen van de diverse verlangens van industrie, militairen en overheden.
Info: Rob Boogert, 070-3890235 en Gerard v. Alkemade, 070-3658533. Organisatie: Haags Vredesplatform.