Politiebericht Brabant-Noord: doorrijden na aanrijding

Datum nieuwsfeit: 12-10-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 12-10-2000 Persbericht district Den Bosch

VERDACHT VAN HANDEL IN VERDOVENDE MIDDELEN (s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is in zijn woonplaats s-Hertogenbosch een 28 jarige man aangehouden op verdenking van handel in verdovende middelen. Bij een onderzoek in de woning van de verdachte zijn ruim 300 XTC pillen, ongeveer 300 gram cocaïne ruim 600 gram hasjiesj en marihuana, meer dan 100 scherpe patronen en een ploertendoder aangetroffen. In de woning zijn verder zeven GSM toestellen en een aantal autoradios aangetroffen waarvan vermoed wordt dat deze van diefstal afkomstig zijn. De verdachte is in verzekering gesteld en zal op vrijdag worden voorgeleid aan de officier van justitie.

INSLUIPING (s-Hertogenbosch)

Woensdag heeft een onbekende insluiper kans gezien uit een kantine van een bedrijf aan de Hervensebaan in s-Hertogenbosch een lederen herenjack weg te nemen. De eigenaar is daardoor voor een bedrag van ongeveer f. 450,00 gedupeerd.

DOORGEREDEN NA AANRIJDING (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond vond er op de rotonde aan de Rijnstraat/Merwedelaan in s-Hertogenbosch een aanrijding plaats tussen twee personenautos, waarna de bestuurster van een der betrokken autos, een witte SAAB, is doorgereden. De andere bestuurder, een 27-jarige inwoner van Puiflijk kwam de aanrijding later op de avond melden bij de politie. Hij bleek het kenteken van de SAAB opgenomen te hebben. De politie stelt een onderzoek in.

DOORGEREDEN NA AANRIJDING (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond ontstond er op de kruising van de Rietveldenweg met de Docterskampstraat in s-Hertogenbosch een aanrijding plaats tussen een 33-jarige automobiliste uit Kerk-Avezaath en een onbekend gebleven bromfietser. De automobiliste reed over de Rietveldenweg en werd op de kruising in de flank aangereden door de bromfietser. De bromfietser kwam ten val maar raakte kennelijk niet noemenswaardig gewond. Zij stond namelijk op en reed met haar bromfiets weg. Zowel de automobiliste als een getuige hebben het nummer van het verzekeringsplaatje van de bromfiets kunnen noteren. De politie hoopt aan de hand daarvan de bestuurder van de bromfiets te kunnen opsporen.

BRAND (Drunen)

Woensdagavond laat bleek er een houten overkapping van een bedrijfspand aan de Achterstraat in Drunen in brand te staan. De brandweer moest het vuur doven. Brandweer en politie gaan uit van opzettelijke brandstichting.

ALCOHOL EN VERKEER (s-Hertogenbosch)

Tegen een 25-jarige automobilist uit s-Hertogenbosch is in de nacht van woensdag op donderdag proces-verbaal opgemaakt. De man reed over de Vughterstraat terwijl hij onder invloed van alcoholhoudende drank verkeerde.

GEWELDDADIGE DOOD (s-Hertogenbosch)

Nadat een 33-jarige Bosschenaar zich vanmorgen meldde met de mededeling dat hij iemand zou hebben gedood, heeft de politie in een woning aan de Voltastraat in s-Hertogenbosch het stoffelijk overschot aangetroffen van een 54-jarige Bosschenaar. Het slachtoffer bleek in zijn woning door geweld om het leven te zijn gekomen. De verdachte is aangehouden en in verzekering gesteld. Zowel het slachtoffer als de verdachte waren goede bekenden van elkaar. Volgens de aangehouden verdachte heeft hij afgelopen nacht ruzie gehad met het slachtoffer, waarbij zodanig geweld is gebruikt dat de 54-jarige Bosschenaar aan het opgelopen letsel is overleden. De recherche van het politiedistrict Den Bosch heeft de zaak in onderzoek.

VERDUISTERING (s-Hertogenbosch)

Vanmorgen is in een winkel aan de Pensmarkt in s-Hertogenbosch een 16-jarig personeelslid aangehouden nadat zij was betrapt op het wegnemen van winkelgoederen. Op het politiebureau gaf zij toe de afgelopen twee dagen meerdere flesjes parfums en andere toiletartikelen te hebben verduisterd.

DRUGGEBRUIKERS BEKEURD (s-Hertogenbosch)

Vanmorgen trof de politie aan de Citadellaan in s-Hertogenbosch, onder de brug over de rivier de AA, een 31 jarige vrouw uit s-Hertogenbosch en een 40 jarige man uit Heusden aan. Beide zaten zichzelf heroïne in te spuiten. Het duo is met een proces-verbaal op zak verwijderd.

AANGEHOUDEN NA DIEFSTAL TAS (Rosmalen-Vught)

Vanmorgen heeft de politie kans gezien op het A. van Houwelingenplantsoen in de gemeente Vught twee verdachten aan te houden, die eerder betrokken waren geweest bij een diefstal van een tas in een winkel aan de Molenhoekpassage in Rosmalen. Een derde verdachte wist te ontkomen. De politie kreeg van winkelpersoneel de melding dat enkele mannen zich hadden schuldig gemaakt aan diefstal van een tas uit een winkelwagentje. Zij waren weggereden in een personenauto waarvan het kenteken werd genoteerd. Omdat dit kenteken op naam stond van een inwoner van Tilburg werd op de Rijksweg N65 onder Vught door de politie post ingenomen. Toen de betreffende auto waargenomen werd kon deze na een korte achtervolging in de gemeente Vught tot stoppen worden gedwongen. De bestuurder, een 28-jarige Tilburger kon direct worden aangehouden omdat hij niet zo snel uit de auto kon komen. Twee inzittenden zetten het te voet op een lopen. Een van hen, een 28-jarige man zonder vaste- woon of verblijfplaats, kon na een vergeefse vlucht door diverse tuinen alsnog in de kraag worden gegrepen.

CONTROLE DRAAGPLICHT AUTOGORDELS (Drunen)

Donderdagmorgen tussen 10.00 uur en 11.00 uur is er op de Parklaan in Drunen gecontroleerd op de naleving van de draagplicht van autogordels. Ongeveer 1 op de 7 automobilisten droeg geen gordel. In totaal zijn 17 automobilisten bekeurd.

VERDACHTEN VAN AUTODIEFSTAL AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch)

Dondermorgen zijn op de Van der Weeghensingel in s-Hertogenbosch twee in die plaats wonende mannen van 31 en 19 jaar oud aangehouden op het moment dat zij weg wilden rijden in een van diefstal afkomstige personenauto van het merk Opel Kadett. De auto was na maandagmiddag weggenomen vanaf de Maassingel in s-Hertogenbosch. Beide verdachten bekenden al snel samen de auto te hebben gestolen. In de auto stonden drie lege kratten en een aantal lege flessen. Ook deze bleken van diefstal afkomstig te zijn.