EMC en HP OpenView vernieuwen backup en herstel informatie

Datum nieuwsfeit: 12-10-2000

EMC en HP OpenView vereenvoudigen en versnellen de backup en het herstel van informatie

Nieuwegein, 12 oktober 2000 - Het EMC Fastrax data movement-platform, een geïntegreerd onderdeel van EMC's infrastructuur voor ondernemingsbrede gegevensopslag - EMC E-Infostructure - is per direct beschikbaar. Het voorziet in het snel uitwisselen van grote volumes aan backup- en herstelgegevens tussen EMC Symmetrix Enterprise Storage-systemen en standaard tapebibliotheken.

Het nieuwe Fastrax-platform combineert software van EMC en van derden, open application programming interfaces (APIs) en speciale hardware voor het snel uitwisselen van data. Voor gebruikers van HP OpenView OmniBack II backup/herstelsoftware beschermt Fastrax de bestaande investeringen in backup-software, mankracht en bedrijfsprocedures.

Klanten zijn op zoek naar oplossingen die benodigde backup-tijd zo kort mogelijk maken en een zo snel mogelijk dataherstel bieden. Op disk gebaseerde oplossingen, zoals EMC TimeFinder en Symmetrix Remote Data Facility (SRDF) maken backups mogelijk zonder dat de beschikbaarheid van productiesystemen wordt beperkt. Tevens kunnen hiermee in zeer korte tijd gegevens hersteld worden. Traditionele backup-oplossingen bieden veelal de mogelijkheid om backups te maken zonder verstoring van de productieprocessen, maar zijn niet in staat om zeer snel gegevens te herstellen. Fastrax biedt hiervoor een oplossing. Het beschikt over de niet-verstorende backup-functionaliteit van disk- en tape-oplossingen, terwijl het een aanzienlijk snellere hersteltijd biedt dan traditionele tape-backup oplossingen.

EMC-klanten kunnen kiezen uit disk-gebaseerde oplossingen, tape-gebaseerde oplossingen, of een combinatie van beide, afhankelijk van hun eisen op het gebied van data-herstel. Klanten kunnen TimeFinder, SRDF, EMC Data Manager (EDM), Fastrax of een combinatie van de bovengenoemde oplossingen implementeren, afgestemd op hun behoefte aan snel data-herstel en het vermogen tot snelle backup- en herstelprocedures voor minder kritische data.

Het Fastrax-platform bouwt voort op de open architectuur van EMC en stelt klanten in staat om gemakkelijker en sneller gegevens uit te wisselen tussen EMC Symmetrix en systemen van derden. Dankzij samenwerking tussen EMC en HP OpenView Storage Management, ondersteunt Fastrax het backup en herstel van database-informatie via één van de meest vooraanstaande backup- en herstelapplicaties, HP OpenView OmniBack II. Dit is tevens de eerste applicatie die ondersteuning biedt voor EMC Fastrax. EMC zal dit via haar E-Infostructure Developers Program uitbreiden met ondersteuning door meer data-verplaatsingsapplicaties, zoals content-distributie en data-migratie. Tevens zullen naast tape-systemen, ook andere apparaten ondersteund worden.

Jack Garrahan EMC's Vice President of Global Marketing, zegt: "We bevinden ons momenteel midden in een content 'Big Bang'. De resulterende vraag naar optimale prestaties en de continue beschikbaarheid van informatie blijft snel stijgen en zorgt voor meer complexiteit bij het beheren van informatie. Fastrax verandert de spelregels voor backup en herstel binnen grote organisaties en helpt klanten bij het oplossen van deze kwesties met een infrastructuur die voldoet aan zowel de huidige als de toekomstige eisen."

Fastrax fungeert als een soort 'buitenboordmotor' die de netwerken en server belastende taak van het verplaatsen van backup-data uit de productieomgeving weghaalt. Dankzij de gecombineerde mogelijkheden van Fastrax en geïntegreerde backupsoftware zijn backups mogelijk die zowel complete databases als individuele objecten kunnen bevatten, zoals database-indexen en losse bestanden.

Met Fastrax valt de noodzaak weg voor grote, kostbare backupservers die tape-systemen beheren. Het beperkt de rol van een backup-server tot bedienings- en controlefuncties, waardoor er minder en kleinere backup-servers nodig zijn. Tevens worden hiermee de kosten beperkt die gepaard gaan met het installeren, onderhouden en beheren van deze servers.

De applicatie-integratie met Fastrax is mogelijk via het EMC E-Infostructure Developers Program, dat toegang biedt tot EMC APIs. Dankzij dit programma kunnen klanten snel een verscheidenheid aan tools voor informatiemanagement, -gebruik en -bescherming integreren. Met deze oplossingen van derden kunnen klanten gemakkelijker hun elektronische informatie-infrastructuur implementeren en beheren.

HP OpenView
HP is één van 's werelds grootste leveranciers van geïntegreerds beheeroplossingen voor service providers, de elektronische onderneming en middelgrote organisaties. De HP OpenView-oplossingen worden gebruikt in meer dan 120.000 multi-vendor, gedistribueerde automatiseringsomgevingen over de hele wereld. Tezamen met de producten en diensten van ruim 200 partners, omvat HP OpenView een complete reeks aan diensten en beheeroplossingen op alle belangrijke platforms. Meer informatie over HP OpenView is te vinden op www.openview.hp.com en op openview.hp.com/omniback/.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is marktleider in de snel groeiende markt voor intelligente enterprise opslagsystemen, software, netwerken en services. Ook op technologisch gebied loopt EMC voorop. De producten van het bedrijf dragen zorg voor opslag, toegang, beheer en bescherming van informatie, vanuit alle belangrijke IT-omgevingen, waaronder Unix, Windows NT, Linux, mainframes en andere platforms. EMC is genoteerd aan de New York Stock Exchange en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC maakt tevens deel uit van de S&P 500 Index. Voor meer informatie over EMC en haar producten: www.emc.com.

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Karin Klerk of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Berith Selling (e-mail: (beriths@monogram.nl)) of Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).