Kappa Packaging krijgt Europees telecommunicatie datanetwerk

Datum nieuwsfeit: 12-10-2000
Telfort persbericht

Kappa Packaging krijgt Europees telecommunicatie datanetwerk

Eindhoven, 12 oktober 2000 - Kappa Packaging tekende eind september jl. een 3-jarig contract met Telfort voor de ontwikkeling van een Europees telecommunicatie datanetwerk. Hiermee verbindt Kappa Packaging begin 2001 zijn 54 Europese vestigingen met elkaar. CFO Han Wagter: "Hierdoor vergroten wij in belangrijke mate onze mogelijkheden op het gebied van de interne en de externe communicatie."

Kappa Packaging richt zich als onderneming op de productie en verkoop van gerecycled papier, massief karton, golf- en massiefkartonnen verpakkingen en grafisch en specialiteitenkarton. Wagter: "Op dat gebied neemt onze onderneming binnen Europa een leidende positie in. Al onze bedrijven staan voor de uitdaging om die positie te behouden en uit te bouwen. Het nieuwe netwerk stelt ons in staat om die gezamenlijke aanpak ?binnenshuis? via intranet en internet te intensiveren. We hebben hoge verwachtingen van het netwerk als toegang tot de buitenwereld om via het internet zaken te doen onder de naam e-business."

Pro actief partnership

Voor het totstandkomen van het datanetwerk heeft Kappa Packaging Telfort als partner gekozen om de beoogde e-business activiteiten te ontwikkelen. Kappa Packaging heeft vertrouwen in Telfort om gezamenlijk te groeien in procesgedreven applicaties en het beheersen van de e-business activiteiten. Dankzij verbindingen met het wereldwijde netwerk van moederorganisatie BT (British Telecom) kan Telfort vanuit Nederland vrijwel alle telecom-diensten internationaal aanbieden met end-to-end service in meer dan vijftig landen op vijf continenten.

Michiel Eielts, Vice President Business Market van Telfort: "Wij zijn zeer verheugd dat Kappa Packaging heeft gekozen voor de flexibiliteit van Telfort. Dit partnership betekent dat wij de vaste datadiensten en de hosting services zullen leveren. Hiermee kunnen we, in nauwe samenwerking met Kappa Packaging, de activiteiten op het gebied van e-business uitbouwen." Kappa Packaging zal uiteindelijk verschillende applicaties in het datacentrum van Telfort onderbrengen. Eielts: "Wij zullen Kappa adviseren in hun e-business activiteiten en hen al het onderhoud en beheer van de noodzakelijke infrastructuur uit handen nemen. Hierdoor is Kappa verzekerd van een uiterst stabiel en veilig datanetwerk met een continue toegang tot het web." Het Customer Service Center is 24 uur per dag, 7 dagen per week volledig operationeel.

Drie proefprojecten

E-business maakt een sterke ontwikkeling door. Wagter: "Dit leidt tot de komst van allerlei nieuwe aanbieders. Zo is een verhaal als dat van Amazon.com al bijna een klassieker te noemen voor de consumentenmarkt. Ook Kappa Packaging staat aan de vooravond om via het internet zijn entree te maken, maar dan binnen de business-to-businessmarkt. Dat zal proefprojecten. Om succes te garanderen, hebben we ons breed georiënteerd. Hierdoor zijn we gekomen tot de keuze van programmatuur die bijvoorbeeld bij collega-bedrijven in de Verenigde Staten in gebruik is. Daar is inmiddels in de papier- en kartonbranche de eerste website voor elektronisch zakendoen geïntroduceerd."

Een nieuw gezicht

Kappa Packaging investeert sterk in deze nieuwe ontwikkeling. Wagter: "Het zal de wijze waarop wij onze klanten bedienen en waarop wij omgaan met onze toeleveranciers positief beïnvloeden. Snelheid is immers van doorslaggevend belang voor het plaatsen van orders en voor een tijdige levering.
E-commerce zal onze slagkracht verder vergroten. Bovendien stelt het ons in staat tot een verdere kostenbeheersing."

Veel ondernemingen hebben de ervaring dat e-business ook intern het nodige teweegbrengt. "Het zal onze commerciële organisatie zeker een nieuw gezicht geven. Tegelijkertijd verwachten we veel van de proefprojecten, want Kappa Packaging wil zo snel mogelijk komen tot een succesvolle brede invoering van e-business."

Kappa Packaging

Kappa Packaging is een van de grootste innovatieve Europese ondernemingen op het gebied van productie en verkoop van gerecycled papier, massief karton, golf- en massief kartonnen verpakkingen en grafisch en specialiteitenkarton. Kappa Packaging realiseert met ongeveer 8.200 medewerkers een omzet van EUR 1,6 miljard. Met 54 werkmaatschappijen gespreid over 12 landen - waaronder de Benelux, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Noorwegen, Polen en Tsjechië - neemt Kappa Packaging vooraanstaande marktposities in. Kappa Packaging richt zich met haar producten vooral op het business-to-business-segment van de verpakkingsmarkt.

Telfort

Telfort is honderd procent eigendom van British Telecom. Het bedrijf is in Nederland aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten aan de zakelijke en consumentenmarkt. De 1900 Telfort-medewerkers stellen de klant in staat op vrijwel onbegrensde wijze en op uiteenlopende manieren spraak en data uit te wisselen. Deze uitwisseling maakt nieuwe transactievormen mogelijk en resulteert in een nieuwe 'e'-economie, waarin Telfort een prominente rol vertegenwoordigt. Onder haar klanten bevinden zich multinationals als de NS, ABN-AMRO, Unilever, Akzo Nobel, KPMG en BP. Inmiddels kozen al meer dan 750.000 particulieren voor de innovatieve producten en diensten van Telfort.

16-10-00

DISCLAIMER COPYRIGHT TELFORT B.V. 2000