CEO Autodesk spreekt op Europese technologieconferentie

CEO van Autodesk voert het woord op Europese technologieconferentie

2000-10-12
CEO VAN AUTODESK VOERT HET WOORD OP DE EUROPESE TECHNOLOGIECONFERENTIE

Carol Bartz en 800 andere CEO's focussen met ETRE-conferentie op de volgende Internetgeneratie

Rotterdam, oktober 2000 Voorzitter en CEO Carol Bartz van Autodesk, Inc. zal op 13 oktober in de Tsjechische hoofdstad Praag het woord voeren voor de ETRE (European Technology Roundtable Exhibition). Zij zal daar samen met andere topmensen van QUALCOMM, Nortel Networks en 3Com de opkomende relaties tussen de nieuwe en de traditionele economie bespreken. Fortune Magazine noemt Carol Bartz een van de meest invloedrijke vrouwen in de bedrijfswereld. Met haar mandaat van Voorzitter en CEO van Autodesk behoort ze tot een selecte groep van vrouwen aan het hoofd van grote technologiebedrijven.

Bartz heeft Autodesk agressief gepositioneerd om het Internet en draadloze apparaten te verrijken met desktop-design. Intussen bouwt Bartz ook aan een netwerk van bedrijven rond Autodesk. Zo is er de spin-off van de twee Internetbedrijven Buzzsaw.com en RedSpark Inc. die respectievelijk op de bouw- en op de mechanische ontwerpsector mikken.

Voor deze 11de uitgave van de jaarlijkse ETRE-conferentie wordt de opkomst van een recordaantal van 800 CEO's uit 40 landen verwacht. Tijdens de conferentie worden kwesties besproken zoals e-commerce in de nasleep van de dotcom-crisis, vertakkingen van de recordkapitaalinjecties in de internetarena, en de voortschrijdende evolutie van het Internet.

Over ETRE
ETRE (www.etre200.com) is een bijeenkomst van (uitsluitend geïnviteerde) CEO's, voorzitters en directeurs van technologiebedrijven. De discussies verlopen in rondetafelgesprekken die worden gemodereerd door journalisten van Newsweek, CBS Marketwatch, The Financial Times, The San Jose Mercury News en Forbes.

Over Autodesk
Autodesk is 's werelds belangrijkste leverancier van software voor technisch ontwerpen. Het gebruik van het Internet speelt een centrale rol in de software van Autodesk en verbindt de ontwerp-omgeving met het web. Autodesk biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers dankzij de kracht van de digitale ontwerp-omgeving, hun productiviteit kunnen verhogen. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie en voor de gegevens van de Authorized Autodesk Resellers, kunt u terecht op www.autodesk.nl of www.autodesk.be. Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com. Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, John Kinnart,
Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde.
Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be