Politieberichten Regio Groningen

Datum nieuwsfeit: 13-10-2000

Politiebericht Groningen: Diverse 13-10-2000
Persberichten Regiopolitie Groningen (vrijdagmiddag) Vrijdagmiddag 13 oktober 2000

Marum: ongeval met drie vrachtautos
Vanmorgen ontstond er schade bij drie vrachtautos op de A7 bij Marum. Van een aanhanger van een vrachtauto bestuurd door een 32-jarige inwoner van Woerden liep van de vooras plotseling het buitenste wiel af, dat vervolgens over de weg stuiterde en achtereenvolgens tegen de voorkant van een Duitse vrachtauto botste en daarna tegen een daar achter rijdende vrachtauto, bestuurd door een 38-jarige inwoner van Leek. De Duitse truck liep daarbij schade op aan de stuurstang. De andere vrachtauto liep lichte deukschade op en schade aan het lucht en smeersysteem.. Even daarna liep ook het tweede wiel van de dubbele montering af. Deze kwam direct onder de aanhanger terecht waardoor deze als het ware werd geblokkeerd. De drie vrachtautos kwamen zonder extra overlast naast de weg tot stilstand en konden voor het grootste deel ter plaatse worden gerepareerd. De politie heeft de zaak tijdelijk beveiligd.

Snelheidscontroles
Donderdag zijn op enkele plaatsen snelheidscontroles gehouden. In Visvliet werden op de Friesestraatweg 256 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 30 te hard. De hoogst genoteerde reed 122 km/u waar maximaal 80 was toegestaan. Op de Halbe Wiersemastraat in Niebert werd met het laserpistool gecontroleerd. Daar werden 9 voertuigen bekeurd. De hoogst gemeten snelheid was 120 km/u. (maximum 80 toegestaan). Op de Waardweg bij Grijpskerk werden 288 voertuigen gecontroleerd. In totaal waren 51 bestuurders in overtreding. De hoogst gemeten snelheid was hier 139 km/u terwijl maximaal 80 was toegestaan.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900 8844.