Nieuw waterschapshuis Zuiderzeeland bereikt hoogte

Datum nieuwsfeit: 13-10-2000

Lelystad, 6 oktober
Nieuw waterschapshuis bereikt hoogte

Vrijdag 13 oktober plaatst het Waterschap Zuiderzeeland twee grote panelen op de torens van het nieuwe waterschapshuis aan de Zuigerplasdreef hoek Wold. De twee dakplaten maken het gebouw af en geven het gebouw hoogte. Dat was één van de stedebouwkundige randvoorwaarden voor het bouwen op deze locatie.

De panelen zijn zo groot en zwaar dat het niet mogelijk was ze te vervoeren. Daarom zijn ze ter plekke in elkaar gezet. De panelen hebben een omvang van 13 bij 11 m en wegen elk 15.000 kilo. De dakplaten worden geplaatst op 21 meter hoogte. Omdat de panelen zelf 4 meter schuin omhoog lopen ligt het hoogste punt van het gebouw op 25 meter vanaf straatniveau.

Voor het plaatsen zijn a.s. vrijdag 3 machines nodig, twee kranen, waaronder een zeer grote kraan en een hoogwerker. Als de weersomstandigheden zo zijn dat het te gevaarlijk is de panelen te plaatsen wordt uitgeweken naar zaterdag 14 oktober.

Zaterdag 4 november is tussen 12.00 en 16.00 uur de gelegenheid het nieuwe gebouw te bezichtigen.

Voor meer informatie:

Waterschap Zuiderzeeland, Team voorlichting, Jan-Jaap André, 0320 - 274866