ESNAPP Centura Software ondersteunt MobileBuilder PenRight

Datum nieuwsfeit: 13-10-2000

eSNAPP 2.0 van Centura Software ondersteunt MobileBuilder 2.0 van PenRight!

Maarssen, oktober 2000 -- Centura Software Corporation, leider en aanbieder van oplossingen waarmee organisaties hun bedrijfsvoering toegankelijk kunnen maken voor mobiele toepassingen, maakt bekend dat haar mobiele applicatieserver eSNAPP 2.0 de nieuwe MobileBuilder 2.0 van PenRight! ondersteunt. MobileBuilder 2.0 is een tool voor snelle applicatieontwikkeling voor Pocket PC, Windows CE en binnenkort ook voor handpalmapparatuur van Palm OS. eSNAPP 2.0 biedt de noodzakelijke connectiviteit waardoor vanaf een afstand real-time toegang mogelijk wordt tot bedrijfskritische informatie en industriële applicaties.

MobileBuilder 2.0 is het eerste platformoverschrijdende, mobiele applicatie-ontwikkelhulpmiddel dat speciaal is ontworpen om snel industriespecifieke oplossingen op maat te creëren voor een verscheidenheid aan handpalmapparatuur - alle gebaseerd op één applicatieontwerp. 'Door de ondersteuning van eSNAPP 2.0 kan PenRight! haar MobileBuilder applicatieontwikkelaars een leidende, alles-in-een oplossing bieden voor het ontwerpen en ontwikkelen van complete data-on-demand applicaties voor Pocket PC, Windows CE en op korte termijn ook voor Palm apparatuur', aldus Chris Tempel, director of marketing bij PenRight!.

De triple DES 128-bit encryptie van eSNAPP 2.0 zorgt voor beveiligde verzending van informatie vanaf de bedrijfsserver naar de 'slimme' handpalmapparatuur. Dankzij de ondersteuning van ODBC is het mogelijk dat eSNAPP 2.0 met de meeste datamanagementsystemen kan communiceren. Daarnaast wordt COM/DCOM-ondersteuning geboden waardoor met zo goed als elke applicatie binnen de bedrijfsvoering kan worden gecommuniceerd.

Gerard van Pernis, Regional Director Centura Software: 'De integratie van eSNAPP met MobileBuilder betekent een nieuwe stap in de richting van krachtige ontwikkelingen en toegangsmogelijkheden tot gegevens op afstand. Door de samenwerking van Centura en PenRight worden uitgebreide oplossingen voor de mobiele bedrijfsomgeving gecreëerd'

Centura Software B.V., Planetenbaan 62, 3600 BV Maarssen, tel: 0346 58 68 68 Internet: www.centurasoft.com/benelux/

Centura Software
Centura Software, is een belangrijke leider en aanbieder van oplossingen waarmee organisaties in staat worden gesteld hun bedrijfsvoering toegankelijk te maken voor mobiele toepassingen. Centura's pakket van geïntegreerde mobiele bedrijfsoplossingen, maakt veilige, real-time business mogelijk op een groot aantal verschillende (mobiele) apparaten. Wereldwijd vertrouwen ontwikkelaars en besluitvormers binnen de IT-branche al sinds 1984 op Centura's sterk innovatieve, technologische aanbod en haar professionele service. Centura's oplossingen worden wereldwijd in verschillende bedrijfssystemen geïntegreerd, waaronder de gezondheidszorg, productieomgevingen, telecommunicatie en de financiële dienstverlening. Klanten van Centura zijn onder meer ADP, Merck, Xerox, Hewlett-Packard, Deutsche Bank en Southern Company. Centura heeft wereldwijd 19 vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific, Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

PenRight!
PenRight! Corporation uit Fremont (Californië), ontwerpt en verkoopt zowel PenRight!'s platformoverschrijdende gebruikersomgeving als de software applicatieontwikkelhulpmiddelen. PenRight! is een grafische gebruikersinterface en een handschriftherkenningsomgeving speciaal ontworpen voor mobiele applicaties voor gegevensverzameling. De snelle applicatieontwikkelomgeving omvat visuele ontwerphulpmiddelen, geïntegreerde API, database en datacommunicatie libraries. PenRight is momenteel beschikbaar op de leidende handpalmapparatuur. Meer informatie over PenRight! is te vinden op: www.penright.com.

Informatie voor de redactie:

Gerline van Wijnen Gerard van Pernis Influx PR Centura Software 055 - 366 30 34 0346 - 58 68 68

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: (PRInflux@cs.com) Http://www.Influx-pr.com