Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.45 uur
Inbrekers overlopen

HOUTEN Op donderdagavond 12 oktober, omstreeks 21.35 uur, hoorde een 39-jarige medewerker van een bedrijf aan de Bergveste een harde knal, kennelijk komende vanaf de begane grond van het bedrijf. De man liep vanaf de eerste verdieping van het bedrijf naar de begane grond, in de veronderstelling dat zich aldaar nog een collega bevond.

Plotseling stond hij op de begane grond oog in oog met twee mannen met bivakmutsen. Eén van de mannen riep naar hem dat het een overval was. De medewerker bedacht zich geen moment en rende hard het pand uit. Buiten aangekomen belde hij met zijn GSM de politie. De daders vluchtten in een auto.

Ondanks een uitgebreid onderzoek in de omgeving, zijn de verdachten niet meer aangetroffen. De politie vermoedt dat de beide mannen in het pand hadden ingebroken, met de gedachte dat daar niemand meer aanwezig was. Er wordt een nader onderzoek naar deze inbraak ingesteld.

Verdachten CV-keteldiefstallen aangehouden

IJSSELSTEIN In de loop van deze week zijn door de politie van Waddinxveen twee verdachten aangehouden. Eén verdachte is afkomstig uit Rotterdam en 21 jaar oud, de andere verdachte is afkomstig uit Woerden en 22 jaar oud.

Beiden worden verdacht van de inbraken in de nacht van 6 op 7 oktober in net opgeleverde nieuwbouwwoningen aan de Rijnstraat in IJsselstein. Bij deze inbraken werden een zevental CV-combiketels weggenomen. De politie van Waddinxveen stelt een nader onderzoek in.

Verkeerscontroles

LOPIK De politie heeft op donderdag 12 oktober van 12.15 uur tot 13.15 uur op snelheid gecontroleerd op de Provinciale Weg N210. De snelheid van 574 voertuigen werd gecontroleerd. 516 bestuurders hielden zich aan de toegestane maximum snelheid van 80 km/h. De bestuurder met kennelijk de meeste haast reed met een snelheid van 114 km/h.

NIEUWEGEIN De politie heeft tussen 14.45 uur en 16.00 uur een gordelcontrole op de Sluyterslaan gehouden. 15 bestuurders maakten geen gebruik van de autogordel en kregen een bekeuring van f90,-.