Hoorns bedrijventerrein krijgt kabelprimeur

Datum nieuwsfeit: 13-10-2000

P e r s b e r i c ht

Wethouder Vermeer:
"Dit is uitstekend nieuws"

Hoorns bedrijventerrein krijgt kabelprimeur

Alkmaar, 13 oktober 2000 - De Noord-Hollandse kabelaanbieder Multikabel gaat op korte termijn over tot het aansluiten op de kabel van het bedrijventerrein Westfrisia in Hoorn. Multikabel verwacht dat de werkzaamheden binnen enkele maanden zijn voltooid. Vanaf dat moment kunnen de ondernemingen op het bedrijventerrein niet alleen radio en televisie ontvangen, maar ook gebruik maken van breedbandig internet en vaste datalijnen.

Het bedrijventerrein Westfrisia krijgt met de aansluiting een primeur in het verzorgingsgebied van Multikabel en is straks één van de weinige bedrijventerreinen in Noord-Holland die op de kabel is aangesloten. Het ontsluiten van het terrein ziet Multikabel als een experiment. Het bedrijf wil bij gebleken succes zo snel mogelijk meer bedrijventerreinen van kabel voorzien. "Wij hebben de ondernemers van Westfrisia gevraagd mee te doen en steeds gezegd dat we alleen bij voldoende aanmeldingen over kunnen gaan op ontsluiting. Het gaat immers om grote investeringen. Het is een compliment aan de ondernemers dat zij hebben ingezien dat aansluiting op de kabel enorme kansen biedt", meent manager Sales & Marketing Ruud Vriend van Multikabel. Eerder sprak Multikabel-directeur Jos Molenkamp al de hoop uit dat de ondernemers deze kans met beide handen zouden aangrijpen.

Bedrijven op Westfrisia die zich nog niet hebben aangemeld voor een aansluiting, wordt verzocht dit alsnog op korte termijn te doen.

De Hoornse wethouder economische zaken, de heer G. Vermeer, is verheugd over de komst van de kabel naar zijn stad: "Dit is uitstekend nieuws en heel goed voor de bedrijven op Westfrisia. Een grote sprong vooruit. Ik hoop oprecht dat deze Hoornse primeur snel navolging krijgt in de rest van de regio. "

Mocht u naar aanleiding van dit persbericht nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de heer R. Vriend van Multikabel, tel.: 072 - 518 69 00.

Dit persbericht is verspreid door Mediapunt communicatieve ondersteuning te Zwaag in opdracht van Multikabel. Tel.: 0229 - 28 39 77 13 oktober 2000. RV/persMULTI2