TradingCars.com selecteert Ariba voor online automarktplaats

Amsterdam, 13 oktober 2000

TradingCars.com selecteert Ariba voor online automarktplaats

Ariba Dynamic Trade software maakt online B2B automarktplaats mogelijk

TradingCars.com, een marktplaats waarmee het mogelijk wordt om wereldwijd leveranciers, importeurs en handelaren van passagierswagens met elkaar in contact te brengen, heeft aangekondigd te gaan samenwerken met Ariba, marktleider in business-to-business (B2B) eCommerce oplossingen. TradingCars.com maakt gebruik van de Ariba Dynamic Trade software.

TradingCars.com implementeert Ariba Dynamic Trade
TradingCars.com heeft voor haar neutrale en onafhankelijke busines-to-business internet marktplaats voor de autohandel de Ariba Dynamic Trade software geïmplementeerd. Ariba Dynamic Trade is een software oplossing die dynamische onderhandelingsmechanismen, waaronder veilingen, mogelijk maakt. Met behulp van deze Ariba software verleent TradingCars.com groothandels, importeurs en autoleveranciers toegang tot het elektronische platform waar zij kunnen deelnemen aan zakelijke autoveilingtransacties. Door de implementatie van Ariba Dynamic Trade kunnen kopers en leveranciers van auto's online, via de marktplaats van TradingCars.com, met elkaar onderhandelen en deals maken op basis van zowel de prijs, als een groot aantal niet-prijsgerelateerde aspecten, zoals product specificaties, afleverdata en betaalmethoden.

De motor voor de automarktplaats
Ariba levert met Ariba Dynamic Trade software *de motor* voor de complete marktplaats van TradingCars.com. Deze veilingsoftware maakt voor de virtuele autohandel dynamic pricing en veilingen mogelijk, waardoor via TradingCars.com online, op business-to-business niveau, auto's kunnen worden aangekocht of verkocht. Zowel Ariba als de Ariba-partners hebben een bijdrage aan de ondersteuning rondom de implementatie van Ariba Dynamic Trade geleverd.

Ariba software biedt exponentiële groei

*De marktplaats TradingCars.com bewijst dat een veilingmarktplaats in een business-to-business omgeving hele specifieke componenten kan hebben,* aldus Arjan Koonings, Country Manager Benelux van Ariba. *De toegevoegde waarde van onze specifieke Dynamic Trade Software stelt TradingCars.com in staat om uit te groeien tot één van de succesvolste marktplaatsen op dit gebied.* Naast de levering van de Ariba software, streven TradingCars.com en Ariba naar een verdere uitbreiding van deze lange termijn relatie.
Over TradingCars.com
TradingCars.com is 's werelds eerste business-to-business platform dat de automobiele wereldhandel op zakelijk niveau faciliteert. Deze marktplaats heeft tot doel aan universele handelaren, importeurs en leveranciers effectievere en efficiëntere mechanismen te verschaffen, voor het uitvoeren van aan- en verkoop van passagiersvoertuigen. Vanuit deze op internet gebaseerde virtuele marktplaats opereert TradingCars.com als derde partij volledig neutraal en niet-gebonden.

Over Ariba
Ariba, Inc. is de wereldwijde marktleider in B2B eCommerce oplossingen. Het Ariba B2B Commerce platform - een open, end-to-end infrastructuur van interoperationele software oplossingen en Web-based zakelijke diensten - stelt bedrijven in staat om efficiënt online handel te voeren, en de integratie en samenwerking tussen B2B marktplaatsen, kopers, leveranciers en service providers te realiseren. Het wereldwijde bereik en de functionaliteiten van het Ariba B2B Commerce platform creëren met behulp van het internet schaalvoordelen en efficiency op processen voor toonaangevende bedrijven over de hele wereld, inclusief meer dan 20 bedrijven uit de Fortune 100.

- EINDE BERICHT -

Voor meer informatie of een Engelse versie:
Ariba Nederland
Roelof Lamberts