Darts Federatie veilt EK2000 Darts finale wedstrijdbord

Datum nieuwsfeit: 13-10-2000

- PERSBERICHT -

Nederlandse Darts Federatie veilt het EK2000 Darts finale wedstrijdbord

Via de website www.ndfdarts.nl kan vanaf nu geboden worden op het officiële wedstrijd- dartsbord dat gebruikt zal worden tijdens de finale van het EK2000 Darts. De finale vindt op zaterdag 14 oktober plaats en het finalebord zal worden gesigneerd door alle finalisten. In de loop van het tournooi zullen meerdere exclusieve EK2000 Darts-kavels worden geveild. De EK2000 Darts-veiling loopt tot en met 23 oktober.

Het EK2000 Darts wordt van 12 tot en met 14 oktober in Congrescentrum Golden Tulip 'De Koningshof' te Veldhoven gehouden. Het is de eerste keer dat het EK Darts in Nederland neerstrijkt; de organisatie is in handen van de Nederlandse Darts Federatie. SBS6 doet drie dagen lang verslag van het EK Darts, met als hoogtepunt de live-uitzending van de finale op zaterdag 14 oktober.

Er wordt dan ook vuurwerk verwacht in Veldhoven: In 1998 behaalde Co Stompé tijdens het EK in Noorwegen de titel bij de heren singles. Stompé maakt wederom deel uit van het huidige team en krijgt dus de kans om zich te verdedigen in eigen land. De andere Nederlandse troef bij de heren is natuurlijk wereldkampioen Raymond van Barneveld. Bij de dames is Francis Hoenselaar favoriet. Ze behaalde in 1996 ook al de Europese titel.

Mochten de Nederlanders in de finale terecht komen, dan krijgt het geveilde dartsbord een unieke waarde. Ook de andere kavels die in de loop van het tournooi worden geveild zullen in het geval van een Nederlandse overwinning aan exclusiviteit winnen. Tegelijkertijd met de Europeese dartswedstrijd zal zich op www.ndfdarts.nl een geheel andere strijd voltrekken, namelijk die om het hoogste bod!

De opbrengst van de gehele veiling zal worden geschonken aan de Nederlandse Bond voor Aangepaste Sporten, de NEBAS. De veiling wordt door de Nederlandse Darts Federatie in samenwerking met ricardo.nl georganiseerd. Ricardo.nl is het enige online veilinghuis in Nederland dat onder de noemer 'koele kavels' voortdurend bijzondere en spectaculaire veilingen organiseert.

- EINDE BERICHT -

Nederlandse Darts Federatie