Nieuwe e-PC met veel e-mogelijkheden voor MKB

Datum nieuwsfeit: 13-10-2000

Nieuwe e-PC met veel e-mogelijkheden voor MKB

Opvolger succesvolle zakelijke e-PC biedt kleine organisaties geïntegreerde internettools,
e-services en accessoires op maat

Amstelveen, 13 oktober 2000 - Hewlett-Packard lanceert de nieuwe e-PC (1) voor het MKB. Deze tweede generatie e-PC bouwt voort op het succes van de zakelijke e-PC en biedt kleine organisaties de krachtige mogelijkheden van de zakelijke e-PC gecombineerd met internettools en e-services.

Met een reeks nieuwe Universal Serial Bus (USB)-accessoires kunnen gebruikers de e-PC aanpassen op specifieke taken. Hiermee beschikken klanten over alle bouwstenen die zij nodig hebben in de 'e-services'-economie.

De e-PC is slechts een kwart van de grootte van een traditionele desktop-PC en half zo groot als vergelijkbare aanbiedingen. De nieuwe e-PC heeft een 15 inch flat-panel monitor en is hierdoor ideaal voor omgevingen met weinig ruimte. Uit tests van HP is gebleken dat de hardwarebetrouwbaarheid van de e-PC is verbeterd met 35 procent. De verwachting is dat installatie van Microsoft Windows 2000 de betrouwbaarheid nog verder verhoogt.

MKB e-PC
De nieuwe e-PC is uitgevoerd met eigenschappen speciaal voor kleine organisaties:

* Het HP USB e-modem is één van de kleinste in de bedrijfstak. Het zit veilig in de e-PC. Doordat het bus-powered is, zijn dikke strengen elektriciteitskabel overbodig.

* Het HP e-center (2) biedt met een klik van de muis toegang tot een breed assortiment webgebaseerde diensten, waarmee kleine organisaties toegang krijgen tot internet, bedrijfsinformatie en ontwikkeling van hun e-business.
* Geïntegreerde e-services. De combinatie van het HP-internettoetsenbord met de MKB e-PC biedt met één toetsaanslag toegang tot internet, bedrijfsapplicaties, het HP e-center en lokale business- en IT-diensten van HP.

Accessoires voor de e-PC
De accessoires voor de e-PC zorgen voor optimale flexibiliteit. Ze zijn uitwisselbaar tussen verschillende modellen, waardoor gebruikers de e-PC volledig aan specifieke taken kunnen aanpassen. De suite accessoires bestaat uit:

* Een 15 inch flat-panel monitor/e-PC integratiekit. De flatpanel monitor is ontworpen voor aansluiting van de e-PC's met behulp van een speciale adapter.

* HP USB draadloze LAN-adapter en toegangspunt voor kleine organisaties. Op basis van de 802.11b-standaard maken deze gedeelde internettoegang mogelijk voor maximaal vijftien e-PC's. Dit verlaagt de kosten voor de infrastructuur en biedt groeiende organisaties de nodige schaalbaarheid.
* De HP USB compact flash reader biedt ultrasnelle verzending van afbeeldingen en data en koppelt de e-PC aan andere informatieapparaten.
* De HP USB CD-writer is een gestroomlijnde oplossing voor het (her)schrijven van cd's die goede prestaties levert.

HP bracht de eerste e-PC in april 2000 op de markt. Naar verwachting zijn in april 2001 500.000 e-PC's actief in een brede reeks sectoren, waaronder de detailhandel, IT en financiële dienstverlening.

Garantie, service en support
De HP e-PC wordt geleverd met uitgebreide garantie, diensten en ondersteuning. Ook HP e-Diag Tools, HP's diagnostische internetapplicatie voor het snel en efficiënt oplossen van hardwareproblemen, wordt meegeleverd. Online support is beschikbaar op www.hp.come-PCsupport.

Prijzen en beschikbaarheid
De HP e-PC is te koop bij HP-resellers. De e-PC heeft een verkoopadviesprijs vanaf fl. 1999,-- (exclusief BTW).

(1) De HP e-Vectra is hernoemd en maakt deel uit van de HP zakelijke e-PC's. (2) Het HP e-center is alleen verkrijgbaar in Amerika, Groot-Brittannië, Duitsland, Italië, Nederland en Spanje

Microsoft Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.
Microsoft is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties