AIMS-Software benoemt EDCOSS als distributeur

Datum nieuwsfeit: 13-10-2000

AIMS-Software benoemt EDCOSS als distributeur

Utrecht, 13 oktober 2000 - AIMS-Software, marktleider in software voor geautomatiseerd campaign management in de e-CRM wereld, heeft een distributieovereenkomst voor de Benelux gesloten met EDCOSS. EDCOSS wordt daarmee -naast AIMS-Benelux- distributeur voor de AIMS campaign management software. Onderdeel van de overeenkomst is dat EDCOSS ook gaat optreden als helpdesk voor alle AIMS klanten in de Benelux. Een aantal medewerkers van EDCOSS is speciaal daarvoor opgeleid. Klanten van AIMS in Nederland zijn onder andere Rabobank, OHRA, Spaarbeleg en CenterParcs. Internationaal opereert AIMS-Software in vrijwel alle landen van Europa bij klanten zoals Société Générale, France Loisirs, France Telecom, Swedish Match en een aantal 'dot.com' bedrijven.

Met de campaign management oplossingen van AIMS kunnen bedrijven het proces van marketing-campagnes automatiseren. In de wereld van Customer Relationship Management en One-to-One kunnen zo duizenden campagnes per jaar worden gevoerd en beheerd. De campagnes vinden daarbij plaats over het kanaal dat de voorkeur heeft van de individuele klant. Recent heeft AIMS-Software een E-mailer en een AIMS XML-Server module op de markt gebracht voor het geautomatiseerd starten en afhandelen van e-mail marketing- en internetcampagnes.

EDCOSS
EDCOSS is een onderdeel van Management Share en richt zich als middelgrote IT dienstverlener op middelgrote organisaties die onder meer te vinden zijn in de financiële en verzekeringen sector, de detail- en groothandel, de reiswereld en woningcorporatie markt.Het bedrijf richt zich in toenemende mate op het leveren, ontwikkelen en begeleiden van oplossingen op het gebied van E-commerce, management informatiesystemen, en Customer Relationship Management, waarbij de informatie vaak uit bestaande legacy systemen gehaald kan worden.
Bij het ontwikkelen van de juiste oplossing voor de klant maakt EDCOSS gebruik van "best of breed" produkten uit de markt die hun kracht in ruime mate hebben bewezen. EDCOSS ziet het AIMS produkt dan ook als een perfecte aanvulling op haar produkt portfolio ten aanzien van CRM-oplossingen. Het heeft voor haar eigen produkten en een aantal produkten van derden een goed geoutilleerde helpdesk ingericht, die ook ingezet gaat worden voor de ondersteuning van Nederlandse AIMS gebruikers.

AIMS-Software
AIMS-Software levert oplossingen en diensten op het gebied van Marketing Automation en e-CRM aan zowel Franse als internationale afnemers. Met de AIMS 2000 en @AIMS software-pakketten voor campaign management kunnen multi-kanaals marketingcampagnes worden gecoördineerd waarbij 'single view of the customer' centraal staat. AIMS-Software realiseerde in het boekjaar 1998/1999 een omzet van Ffrs 8,8 miljoen. De verkopen geschieden zowel rechtstreeks als via een netwerk van distributeurs in Noord-Europa, Spanje en de Verenigde Staten. De ruim 50 medewerkers opereren vanuit kantoren in Parijs, de Benelux en het Verenigd Koninkrijk. De business-to-consumer en business-to-business oplossingen van AIMS-Software vinden toepassing bij ruim 40 klanten in de financiële wereld, de verzekeringsbranche, de telecommunicatie-industrie en de recreatie.

Voor informatie:
AIMS-Software
Hr. E. van de Water Telefoon 030-2982231
EvandeWater@aims-software.com
EDCOSS, Hr. F. Roël
Telefoon 030-(2888280f.roel@edcoss.nl)

Op foto zittend v.l.n.r. Rob Bus, CEO EDCOSS en Robert Kalocsai, CEO AIMS-Software