Politiebericht Oeffelt: vervolgonderzoek aangetroffen vrouw

Datum nieuwsfeit: 13-10-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk 13-10-2000 Persbericht district Land van Cuijk

VERVOLGONDERZOEK AANGETROFFEN VROUW IN OEFFELT

Donderdagmiddag is in het Nederlands forensisch instituut in Rijswijk sectie verricht op het aangetroffen stoffelijk overschot. De vrouw, een 50 jarige inwoonster van Dortmund (D) werd dinsdagmorgen door een voorbijganger gevonden in de berm van de Hazewinkel in Oeffelt.

De doodsoorzaak is tijdens de sectie niet vastgesteld. Wel zijn sporen aangetroffen die wijzen op een worsteling. Uit de sectie is ook gebleken dat de vrouw na haar overlijden vervoerd en verplaatst is. De politie gaat er vanuit dat de vrouw enkele uren voor aantreffen is overleden. Uit toxicologisch onderzoek moet blijken waaraan de vrouw is gestorven. De uitslag van dit onderzoek wordt over enkele weken verwacht. Het recherchebijstandsteam dat deze zaak onderzoekt heeft inmiddels contact met justitie en politie in Duitsland. Er wordt rekening mee gehouden dat de vrouw in Duitsland om het leven is gekomen.

COMPUTERAPPARATUUR GESTOLEN

Donderdagavond zijn uit een bedrijfspand aan de Hork in Cuijk een laptop, een computer en een printer ontvreemd. De waarde van de apparatuur bedraagt ongeveer f.11.000,--.