Stimuleringsprogramma MKB 'Branches gaan digitaal'

MKB-Nederland

MKB Nieuws, bericht

13-10-2000
Stimuleringsprogramma 'Branches gaan digitaal' Op initiatief van MKB-Nederland, de FENIT (branchevereniging voor de it-sector) en VNO-NCW breidt het ministerie van Economische Zaken het stimuleringsprogramma Nederland gaat digitaal\' uit. Er komt een ondersteunend programma, specifiek gericht op branches en hun leden. Dit alles met het doel het Nederlandse bedrijfsleven concreet te helpen digitaal te gaan\'.

Syntens is de uitvoerder van het programma. Het eerste deel (zonder kosten te doorlopen) is bestemd voor de brancheverenigingen zelf, gericht op bestuursleden en secretarissen. In vijf sessies, bouwstenen, komen ze tot een stappenplan voor de ontwikkeling van een e-commerce strategie voor de branche. De bouwstenen variëren van een eendaagse training tot een op maat gesneden advies over de toepassing van ict.

Deel 2 richt zich op digitale bewustmaking van de ondernemer. Branches kunnen de zeven onderdelen ervan inzetten om hun leden op de mogelijkheden van ict te wijzen. Hieronder vallen ondermeer de organisatie van een branchedag, de mogelijkheid medewerkers op te leiden tot e-commerce-adviseurs en een maatadvies voor individuele bedrijven. Deelname is, afhankelijk van de gekozen activiteit, gratis of beperkt zich tot de helft van de kosten.

Deelname aan het programma staat open voor alle branches, met uitzondering van die organisaties die vallen onder het Hoofdbedrijfschap Ambachten of Detailhandel. Deze schappen kennen al vergelijkbare programma\'s. Eén bouwsteen uit deel 2, regionale workshops en spreekuren, staat ook open voor lokale ondernemersverenigingen.

Aanmelden: Syntens Breda, mw R. Freedman, tel: 076-5646700, email: (trt@syntens.nl)

Informatie: drs K.A. Ravesloot