Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.45 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 14-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.45 uur
Winkeldief gepakt

AMERSFOORT Een 31-jarige winkeldief uit Harderwijk gaf zich vrijdagmiddag niet zomaar gewonnen. Hij was in een winkel aan het Operaplein gesnapt toen hij zonder te betalen artikelen wilden meenemen, maar wilde zich niet laten tegenhouden. Er ontstond een strubbeling, waarbij echter niet geslagen werd. De winkeldief werd door de politie aangehouden en is geboeid naar het bureau gebracht. Daar kreeg hij een winkelverbod en een dagvaarding.

Verkeerscontrole

AMERSFOORT Negenentwintig bekeuringen leverde een verkeerscontrole op de Liendertseweg vrijdagmiddag op. De politie controleerde tussen kwart over drie en vijf uur. In 17 gevallen ging het om het niet dragen van de autogordel, acht bestuurders reden sneller dan toegestaan. Verder werden bonnen uitgeschreven voor het niet dragen van een helm op een brommer, het niet kunnen tonen van het bromfietscertificaat, het trekken van een fiets als bromfietser en voor een slechte rem op een fiets.

Brommer onderuit

AMERSFOORT Op de Zuidsingel was zaterdagmorgen rond tien voor drie een 21-jarige bestuurder van een brommer gevallen. De man kon zich niets herinneren van het voorval, noch van zijn adres en is door de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Vermoedelijk is hij vanaf de Varkensmarkt gekomen en na het bruggetje de macht over het stuur kwijtgeraakt, waardoor hij viel. De man gleed vervolgens tegen een lantaarnpaal. Hij droeg gelukkig wel een helm.

Lichtgewond na aanrijding

AMERSFOORT Doordat een auto op de Leusderweg plotseling remde voor een meisje dat van haar fiets afstapte, ontstond achter die auto een aanrijding tussen twee achterop komende autos. Dit gebeurde vrijdagmiddag rond drie uur. De tweede automobilist kon zijn auto nog op tijd stoppen, de achter hem rijdende automobiliste lukte dat niet meer. De auto werd bestuurd door een 32-jarige inwoonster van Amersfoort. Haar dochtertje werd door de klap hard in de autogordel gedrukt en klaagde over buikpijn. Zij is door een ambulance voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Deze auto moest worden weggesleept.