SSN Stoomweekend 2000 in Rotterdam

Datum nieuwsfeit: 14-10-2000

Homepage van de SSN

Persbericht 13 sep 2000: SSN Stoomweekend 2000 op 14 en 15 oktober

Op 14 en 15 oktober 2000 organiseert de Stoom Stichting Nederland weer het jaarlijkse stoomweekend. In en om de loods van het SSN Museumstoomdepot in Rotterdam Noord vind u stands die allerlei spoorse zaken te kijk en/of te koop aanbieden, een modelbaan, een stoomwals en nog veel meer. In onze bezoekersruimte kunt u rustig kijken naar video opnames van stoomtreinen uit verleden en heden. Verder zullen er 3 SSN locomotieven onder stoom gebracht worden. Hieronder uiteraard de 23 023 die, na een bijna 2 jaar durende revisiebeurt, weer in topconditie verkeert. Tijden van weleer herleven als zij haar tender vult met water uit de waterkolom. Proef de sfeer van weleer en wees getuige van het werk van stoker en machinist tijdens een voetplaatrit op één van onze locomotieven en verbaas u over de immense afmetingen van deze prachtige stukken technologie!

Speciaal voor de kleintjes rijdt er een miniatuur stoomtrein en is er een ballonnenwedstrijd, waarmee diverse, leuke prijzen gewonnen worden. De hoofdprijs is een rit met de SSN stoomtrein ergens door Nederland.

Zoals gebruikelijk zal het geheel met een vrolijke noot worden ondersteund en zullen de mogelijkheden om de inwendige mens te versterken ruimschoots aanwezig zijn.

Net als vorig jaar, zijn we ook deze keer op zaterdagavond geopend! Beleef de speciale sfeer tussen warme stoomlocomotieven in het licht van de terreinverlichting.

U vindt het SSN Museumstoomdepot in Rotterdam Noord (Crooswijk, aan de noordkant van het "Kralingse bos") aan de Bosdreef No. 75 (ingang voor voetgangers en (brom)fietsers), automobilisten dienen via het bedrijventerrein Boezembocht te rijden. Er staan wegwijzers. Het eindpunt Crooswijk van RET buslijn 38 ligt op 10 min lopen.

Openingstijden: za 10:00 tot 22:00, zo 10:00 tot 17:00. Toegang: fl. 5.= (volw.) resp. fl 2.50 (kind).

Voor informatie kunt u contact opnemen met:

Stoom Stichting Nederland
t.a.v. werkgroep Public Relations