Verslag kampioenschap paarden mennen in Roden

Datum nieuwsfeit: 15-10-2000
Koninklijke Nederlandse Federatie van Landelijke Rijverenigingen en Ponyclubs (KNF)

KNF-Kampioenschap SGW mennen in mist gehuld
Op 14 oktober 2000 werd in Roden het KNF-Kampioenschap SGW Mennen verreden. Het Ronostrand was het decor voor de kampioensstrijd. Het sfeertje op het Ronostrand was 's ochtends ronduit spookachtig te noemen. Dikke mistbanken ontnamen elk uitzicht over het meer en het wedstrijdterrein. Overal om je heen hoorde je paarden, wagens en stemmen. Af en toe kwam er een aanspanning opdoemen uit de mist om er vervolgens weer snel in te verdwijnen.

De mist was echter geen belemmering voor de deelnemers. Iedereen deed zijn best om een zo goed mogelijke prestatie neer te zetten. In vier categorien werd fel gestreden om het kampioenschap en werden er prachtige prestaties neergezet. Aan het eind van de dag werden de kampioenen, waaronder een aantal klinkende namen, gehuldigd.