Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 10.45 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 10.45 uur
Te veel op

DE BILT/ZEIST Een 17-jarige jongen uit Zeist is zaterdagavond aangehouden omdat hij met te veel alcohol op zijn brommer bestuurde. De jongen werd op De Holle Bilt in De Bilt door de politie gecontroleerd op alcohol. Hij blies 0,95 promille. De jongen kreeg een bekeuring van 160 gulden voor het rijden onder invloed en een bon van 120 gulden voor het rijden zonder bromfietscertificaat.

Doordat zij zondagmorgen rond half vier vanuit de verkeerde rijrichting de 2e Dorpsstraat in Zeist inreden, trokken twee opzittenden van een brommer de aandacht van de politie. Zowel de bestuurder, een 18-jarige inwoner van Zeist, als zijn passagier droegen geen helm en de bestuurder kon geen verzekeringspapieren noch een brommercertificaat laten zien. Hiervoor werden bekeuringen uitgeschreven.
De agenten roken alcohol en lieten de bestuurder blazen. De bestuurder bleek 1,1 promille alcohol achter de kiezen te hebben, wat hem kwam te staan op een rijverbod en een boete. Kort na zijn vrijlating zagen agenten de jongen echter weer op zijn brommer rijden. Hiervan wordt proces-verbaal opgemaakt.

Vernielers opgepakt

ZEIST Vier jongens die op de Utrechtseweg verkeerslichten vernielden, zijn door de politie aangehouden.
De jongens vernielden zondagmorgen tegen half vier de verlichting en de kappen van verkeerslichten op de Utrechtseweg. De politie hield vier jongens aan, die de vernieling van één verkeerslicht bekenden. De jongens, drie inwoners van Zeist van 15, 18 en 19 jaar, en een 18-jarige inwoner van Amsterdam, moeten de schade betalen.