Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen, 11.00 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen, 11.00 uur
Baldadigheid

MAARSSEN De politie kreeg gisteravond rond elf uur een telefoontje over twee jongens die nabij het winkelcentrum Bisonspoor met een zaklantaarn in geparkeerde autos schenen. Ter plaatse troffen agenten een jongen aan die een ruitentikker bij zich had. De 16-jarige Maarssenaar bekende dat hij even daarvoor uit baldadigheid de ruiten van twee geparkeerde autos had ingetikt. Over de identiteit van de tweede jongen is nog niets bekend.

Alcohol

BREUKELEN Agenten zagen gisteravond rond kwart voor elf op de Straatweg een auto slingerend rijden. De automobilist stopte op de Daslook. Bij het aanspreken van de bestuurder, een 41-jarige man uit Breukelen, roken de agenten een alcohollucht. De ademanalyse wees uit dat de automobilist 2 promille alcohol in zijn bloed had. De man kreeg een rijverbod van 10 uur. Zijn rijbewijs, dat een jaar geleden verlopen was, werd ingevorderd. De man zal zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden.

Auto te water

HARMELEN De politie reed gistermiddag naar de Breudijk na een melding van een auto te water. Ter plaatse troffen agenten een auto zonder inzittenden in het water aan. Getuigen konden de agenten een signalement van de inzittenden geven. Agenten zagen even later in Harmelen twee mannen op de bus staan wachten die voldeden aan het signalement. De mannen (23 jaar uit Woerden en 21 jaar uit Utrecht) bekenden in de auto gezeten te hebben en waren naar het dorp gelopen om vervoer en een takel te regelen. De auto is uit het water getakeld en de 23-jarige bestuurder heeft proces-verbaal gekregen voor zijn rijgedrag.

Poging inbraak postkantoor

WOERDEN Zaterdagochtend is geprobeerd in te breken in het postkantoor aan de Westdam. Een 28-jarige Utrechtse medewerker van een beveiligingsbedrijf belde rond zeven uur de politie nadat hij een persoon op het dak van het postkantoor had zien lopen. Helaas troffen de agenten in de omgeving van het postkantoor geen personen meer aan. Uit onderzoek is duidelijk geworden dat de dader(s) geprobeerd heeft via het dak het postkantoor binnen te komen. Hij is waarschijnlijk gestoord bij zijn werkzaamheden en is daarna zonder buit op de vlucht geslagen. Het postkantoor is zaterdag gesloten gebleven.