Nieuwe Compaq merkstrategie stelt mens centraal

Datum nieuwsfeit: 16-10-2000
Compaq kondigt nieuwe reclamecampagne "Inspiration Technology" aan

Nieuwe Compaq merkstrategie stelt mens centraal

Gouda, 16 oktober 2000 - Compaq lanceert een nieuwe wereldwijde reclamecampagne die vandaag in Nederland van start gaat. Deze nieuwe campagne is gebaseerd op een nieuwe merkstrategie waarin verschuiving van het informatietijdperk naar het inspiratietijdperk centraal staat. "Informatie is input. Inspiratie is output. Het is de mens die in het middelpunt staat van de nieuwe IT van Compaq; niet de technologie. Inspiration Technology stelt mensen en bedrijven in staat om de fysieke grenzen van informatietechnologie te overschrijden en oneindig veel mogelijkheden te ontdekken", aldus Ronald Knoop, Marketing Directeur van Compaq in Nederland. Vandaag start een miljoenencampagne met een tv-commercial op de Nederlandse publieke zenders.

Nieuwe campagne met nieuwe slogan en nieuwe kleuren Met advertenties in gedrukte media, tv-commercials en online advertising zal Compaq de komende maanden de campagne vorm gaan geven. De kleur rood wordt prominent ingezet als basiskleur in alle communicatie-uitingen. De campagne is gemaakt in samenwerking met FCB Worldwide en start vanaf half oktober in Nederland. In diezelfde maand starten ook diverse andere landen in Europa.

Drie pijlers van Compaq
De nieuwe merkstrategie is tevens gebaseerd op de drie belangrijkste pijlers van Compaq; herdefiniering van Internet-toegang, het verder ontwikkelen van bedrijfskritische Internet-infrastructuur en partnerships. Compaq's President en CEO Michael Capellas spreekt over "The edge of the Network". Dit is de plek waar Internet toegang en achterliggende infrastructuur samenkomen. Deze convergentie van computers, communicatie en gegevensoverdracht maakt het mogelijk ongeacht lokatie realtime beslissingen te nemen en transacties te verrichten.

Bedrijven en consumenten willen steeds grotere hoeveelheden informatie gebruiken en daarbij bovendien onafhankelijk zijn van tijd en plaats. Miljarden Internet-apparaten zullen dag en nacht toegang hebben tot informatie die is opgeslagen op hoog schaalbare, beschikbare en beveiligde netwerken. De opgeslagen gegevens bewegen vanuit de netwerkinfrastructuur naar de apparaten aan de rand van het netwerk en bieden gebruikers informatie die hun kennis versterkt en hun besluitvaardigheid ondersteunt. Dit nieuwe tijdperk wordt aangedreven door de groei van draadloze en breedband Internet-diensten. Compaq verwacht dat er in het jaar 2005 meer dan 1 miljard draadloze Internet-gebruikers zullen zijn.

Capellas: "Aan de rand van het netwerk raken Internet-toegang en -infrastructuur elkaar en ontstaan gepersonaliseerde inhoud, diensten en handel. Applicaties, platforms en de content aan de infrastructuurzijde versmelten met de breedbandtoepassingen en draadloze apparaten aan de toegangszijde. Nu de wereld in de richting van alomtegenwoordige informatie beweegt, gebeurt er van alles aan de rand van het netwerk. Aangezien Compaq een nummer 1 positie heeft op zowel het gebied van producten en diensten voor Internet-toegang (met pc's en andere Internet-pparaten) als op het gebied van bedrijfskritische systemen voor Internet-infrastructuur, verkeert Compaq in een unieke positie om aan de vraag van van dit nieuwe tijdperk te voldoen."

Volledig geïntegreerde campagne-aanpak
De nieuwe merkstrategie zal volgens een volledig geïntegreerde aanpak geïmplementeerd worden. "Wij treden met een consistent verhaal naar buiten. Of het nu gaat om reclame, contacten met pers, analisten of klanten. Op alle mogelijke manieren maken we duidelijk dat Compaq een leidende rol speelt in het bieden van geavanceerde Internet-infrastructuur en innovatieve Internet-toegang. Concreet houdt dit in dat alle denkbare communicatie-uitingen zoals POS-materiaal, brochures, directmail, in- en externe websites, etc. aangepast worden. Alle communicatiebureaus van Compaq zoals FCB, MCS, GLP, CTS, Nazca vormgevers, etc. gaan hiermee aan de slag.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, alsmede consumenten PC's. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ AND THE COMPAQ LOGO REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND/OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS FINANCIAL DISCUSSION CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE: DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS, COMPONENT SHORTAGES, INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES, DELAYS IN PRODUCT ROLLOUT SCHEDULES, SLOW ACCEPTANCE FOR NEW FORM FACTORS, CHANGES IN PRODUCT, CUSTOMER AND GEOGRAPHIC SALES MIX, EMPLOYEE RETENTION, THE FINANCIAL CONDITION OF RESELLERS, DELAYS IN NEW SYSTEMS IMPLEMENTATION, OPERATIONAL INEFFICIENCIES RELATED TO SALES CYCLES, EQUITY INVESTMENT VOLATILITY, EMERGING MARKET POLITICAL OR ECONOMIC INSTABILITY AND DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIONS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)