Politiebericht Friesland: vrouw vermist in Augustinusga

Datum nieuwsfeit: 16-10-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 16-10-2000 Politieberichten van 16/10 (07.00 tot 13.00 uur)

Augustinusga: vrouw vermist
Sinds zondagavond rond 20.00 uur wordt de 30-jarige Michaela (Mieke) Elzinga vermist. De vrouw was die avond uit een kerkdienst gelopen om met haar auto naar huis te gaan, maar is daar niet aangekomen. Ze draagt een driekwart groenachtig jack, zwarte broek, beige trui en zwarte schoenen (hoog model), maat 41. Verder heeft zij een mager postuur, lengte circa 1,75 meter, donkerblond haar tot over de schouders en aan de achterzijde enigszins krullerig. De vrouw heeft 3 piercings te weten: een ringetje door een wenkbrauw, een knopje in een neusvleugel en een ringetje bij de navel. Bovendien draagt zij een horloge om de vinger (ringvormig horloge). De auto waarin ze rijdt is een groene Daihatsu Charade, met het kenteken LT-29-ZL. De politie (telefoon 058 - 880 8920) wil graag in contact komen met een ieder die de vrouw of haar auto na zondag 20.00 uur nog heeft gezien.

Tzummarum: steekpartij
Maandagochtend omstreeks 06.00 uur vond een steekpartij plaats op het asielzoekerscentrum te Tzummarum. In een caravan ontstond ruzie tussen een 25-jarige en een 26-jarige bewoner. Het 26-jarige slachtoffer werd in eerste instantie in de rechterarm gestoken. Toen het slachtoffer wilde vluchten rende de verdachte hem na. In een slaapkamer van een medebewoner werd het slachtoffer nogmaals gestoken, ditmaal in de zij. Het slachtoffer was nog bij kennis en is met een ambulance overgebracht naar het MCL te Leeuwarden. Waarschijnlijk mag hij in de loop van de dag het ziekenhuis weer verlaten. De verdachte is ingesloten in Leeuwarden. Het mes is in beslaggenomen. De technische recherche heeft een onderzoek ingesteld. De recherche van het district Noordwest heeft de zaak in onderzoek.

Tzum: aanrijding op kruising
Maandag 16 oktober om 8:30u vond op de Tzummerweg een aanrijding plaats tussen 2 voertuigen. De 82-jarige bestuurder uit Achlum kwam uit de richting van Achlum en wilde op de kruising met de Franekerweg links afslaan richting Franeker. De bestuurder had de ander wel zien naderen, maar heeft kennelijk de snelheid verkeerd ingeschat. De 39-jarige vrouw uit Tzum kwam uit de richting van Franeker en reed in die van Tzum. Om een aanrijding te voorkomen probeerde ze nog naar links uit te wijken. Dit mocht echter niet baten. Hierdoor reed ze tegen het linkerachterwiel van de man uit Achlum. Het kentekenbewijs van de 82-jarige man is ingevorderd. Beide voertuigen zijn afgesleept en beide bestuurders zijn voor onderzoek overgebracht naar MCL Zuid.

Lemmer: inbraak in caravan
Tussen zaterdag 14 oktober 18:00u en zondag 15 oktober 12:00u werd op de gemeentecamping te Lemmer ingebroken in een caravan. De daders hebben met grof geweld het ruit van de toegangsdeur vernield. Het glaswerk lag tot achterin een slaapkamer. Daar stonden ook de goederen die zijn weggenomen. De waarde van de gestolen waar is onbekend.

Bureau Voorlichting & PR: 058 8808272