Politie Maastricht arresteert eigenaresse hennepplantage

Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 16-10-2000

Persberichten Politieregio Limburg Zuid Maandag 16 oktober 2000

Maastricht, Hennepplantage bij brand ontdekt
Op zondagavond, omstreeks 20.00 uur brak er een uitslaande brand uit in een woning gelegen in de Langendaal in Maastricht. De oorzaak van de brand ligt vermoedelijk in een kortsluiting in een Tv-toestel. Bij de brand werd de gehele woonkamer door het vuur vernield. De overige ruimten liepen zware roet- en waterschade op.
Bij het onderzoek in de woning stootte de politie op diverse kamers waarin hennepplanten werden gekweekt. In totaal werden ruim 1200 plantjes aangetroffen. De planten werden inbeslaggenomen en zullen wortden vernietigd. De bewoonster van de woning, een 30 jarige inwoonster van Maastricht, werd aangehouden en voor het verdere onderzoek ingesloten.

Maastricht, Inbraak
In de nacht van zondag op maandag werd ingebroken in een woning gelegen in de Christiaan Sterckstraat in Maastricht. Men verschafte zich toegang middels het vernielen van een raam aan de achterzijde van de woning. Laden en kasten werden doorzocht. Gestolen werd een TV en een videorecorder.

Gronsveld, Inbraak
In de nacht van zondag op maandag werd ingebroken in een kantine gelegen aan de Hogeweg in Gronsveld. Men verschafte zich toegang na het vernielen van een raam. De daders hadden de geluidsinstallatie, drank, levensmiddelen en snoep buiten klaargezet om mee te nemen. Zij zijn vermoedelijk gestoord in hun bezigheden en hebben de benen genomen via het trainingsveld in de richting van de Burgemeester van Laarstraat. De buit bedroeg de inhoud van de fooienpot.

Maastricht, Inbraak in bedrijf
In de nacht van zondag op maandag werd ingebroken in een bedrijf gelegen in de Kasteel Holtmeulenstraat in Maastricht. Men verschafte zich toegang tot het bedrijf door het forceren van een achterdeur. Gestolen werden ondermeer twee computers, drie printers, een laptop, een telefoon, gasmeetapparatuur, diamantboren en geld. Vreemd genoeg gingen de inbrekers ook aan de haal met een partij bedrijfskleding, zoals T-shirts, truien en bodywarmers voorzien van het bedrijfslogo!