CSS rondt twee acquisities af

Datum nieuwsfeit: 16-10-2000
Bron: CSS Holding
CSS Holding

CSS RONDT TWEE ACQUISITIES AF

· TELECOMDIVISIE VERSTERKT DOOR ACQUISITIE TBT TELELINE
· DIVISIE CSS SOLUTIONS UITGEBREID MET COMPUNET
DEN BOSCH - Telecom- en ICT-dienstverlener CSS Holding heeft de eerder aangekondigde overnames van de in Utrecht gevestigde telecomdienstverlener TBT Teleline Bedrijfs- en Telecommunicatie B.V. (TBT) en IT-dienstverlener Compunet uit Amstelveen afgerond. Zowel TBT als Compunet zullen in 2000 bijdragen aan de winst per aandeel van CSS. De overnames zijn gefinancierd uit een deel van de opbrengst van een onderhandse plaatsing van 600.000 nieuwe aandelen bij institutionele beleggers in binnen- en buitenland in september van dit jaar. Een resterend deel is gereserveerd ter financiering van toekomstige acquisities. Voorts is een beperkt pakket nieuwe aandelen geplaatst bij de verkopende aandeelhouders van TBT en Compunet. Op dit pakket is een lock-up regeling van toepassing.

TBT Teleline
TBT is een vooraanstaande leverancier van Philips- en Lucent- telecomsystemen. Met 35 medewerkers heeft de onderneming een winstgevende omzet van circa EUR 4,5 miljoen. De activiteiten van TBT zullen worden ondergebracht in de divisie CSS Telecom. Net als de overige activiteiten binnen deze divisie heeft TBT een groot aantal meerjarige onderhoudscontracten afgesloten. TBT zal binnen de divisie CSS Telecom kunnen profiteren van een grotere inkoopkracht, hetgeen tot belangrijke kostenbesparingen zal leiden. De gevoerde productlijnen van TBT sluiten naadloos aan op die van CSS Telecom. De acquisitie biedt CSS mogelijkheden tot uitbreiding van de dienstverlening naar klanten, met name op het gebied van de overgang naar zogeheten Voice over IP-centrales. Het huidige management van TBT zal ook na de overname door CSS in functie blijven. CSS verwacht dat de telecom-gerelateerde activiteiten in het boekjaar 2000 ruim 30% van de totale brutomarge van CSS zullen genereren.

Compunet
Compunet is leverancier van totaaloplossingen in het midden- en kleinbedrijf en legt zich vooral toe op levering en implementatie van en dienstverlening rond Exact Software. Compunet was in 1994 een van de eerste Exact Software Centre's in Nederland. De onderneming behaalde in 1999 met 41 medewerkers een winstgevende omzet van zo'n EUR 4,5 miljoen. Deze bestaat voor een groot deel uit toegevoegde waarde bij de levering en implementatie van Exact Software bij klanten in de regio Groot Amsterdam.
De onderneming bedient ongeveer 2.500 klanten uit hoofde van meerjarige servicecontracten met een eigen helpdesk en goed opgeleide en gecertificeerde consultants. Compunet zal worden ingepast in de divisie CSS Solutions.

Den Bosch, 16 oktober 2000
CSS Holding N.V.