Nieuwe Visor handheld computers van Handspring

Datum nieuwsfeit: 16-10-2000
NIEUWE VISOR HANDHELD COMPUTERS VAN HANDSPRING BIEDEN LEVENSECHTE KLEUREN EN

BAANBREKENDE PRESTATIES

Handspring breidt haar Visor productfamilie uit met de Visor Prism en Visor Platinum editions; een verbluffende demonstratie van de kracht van kleur met de nieuwe Springboard producten, waaronder kleuren foto's, games, GPS en MP3 modules

MOUNTAIN VIEW, CALIF., VS (16 oktober 2000) - Handspring, Inc., (NASDAQ: HAND) heeft vandaag twee nieuwe producten aan haar populaire Visor familie van handheld computers toegevoegd: de Visor Prism en de Visor Platinum. Visor Prism, Handspring's eerste product met 16-bit kleurenscherm, kan meer dan 65.000 verbluffende kleuren weergeven voor het bekijken van afbeeldingen in fotokwaliteit, alsmede levensechte games en kaarten. De Visor Platinum is de snelste Palm OS handheld computer die momenteel verkrijgbaar is - tenminste 50% sneller dan de Visor Deluxe en niet minder dan twee maal zo snel als andere Palm OS producten. Daarnaast zijn de Visor Prism en de Visor Platinum voorzien van het Springboard expansionslot, zodat optimaal gebruik gemaakt kan worden van de kleurenweergave en de aantrekkelijke uitbreidingsmogelijkheden. De Visor Prism en de Visor Platinum zijn met onmiddellijke ingang verkrijgbaar via Handspring.com voor prijzen van respectievelijk 575 en 355 euro. De Visor Prism is uitgevoerd in kobaltblauw en de Visor Platinum in metallic zilver. Klanten in de Benelux kunnen de produkten vanaf eind oktober in de Internaltionaal Engelse uitvoering bestellen via de Europese Handspring-website op www.handspring.com/europe Een Franse versie is vanaf januari 2001beschikbaar.

Met de introductie van de nieuwe Visor producten blijft Handspring intensief werken aan haar toonaangevende positie buiten de VS. Het bedrijf zal deze week in Tokyo, Japan tijdens de World PC Expo de Japanse versies van beide nieuwe producten demonstreren. Handspring verwacht de Japanse uitvoeringen van de Visor Prism en de Visor Platinum nog voor het einde van het jaar op de markt te kunnen brengen, gelijktijdig met de internationale Engelse en Duitse versies in Europa. De internationale Engelse versies voor de Aziatische markten worden begin 2001 verwacht, en andere talen en markten zullen daarna volgen.

Onlangs werden ook door third-party ontwikkelaars een aantal nieuwe Springboard modules aangekondigd, die speciaal zijn ontworpen om optimaal gebruik te maken van de voordelen van levensechte kleuren, waaronder een GPS module van GeoDiscovery, een MP3 speler van Good Technology en een kleuren gamepakket van Pocket Express. Daarnaast heeft Ideo een gratis software update op de markt gebracht voor haar populaire eyemodule, waarmee gebruikers foto's kunnen maken met zowel de Prism als de Platinum edition van Visor.

De Visor Prism en de Visor Platinum zijn de eerste Visor handhelds die zijn voorzien van een Motorola Dragonball VZ 33 MHz processor; hierdoor ontstaan een aantal belangrijke voordelen voor het dagelijkse gebruik van de handheld. Voor de Visor Prism leidt de toegenomen power results tot een snellere weergave van images in multimedia-toepassingen, zoals games, en kaarten en video playback.

De Visor Platinum biedt al deze voordelen in een aantrekkelijke zwart-witte uitvoering, met ondersteuning van 16 grijsgradaties (4-bits grijsschaal), en zorgt voor nog betere prestaties door de snelheid waarmee veelgebruikte taken worden uitgevoerd, zoals het vinden van gegevens in de adresboek- en memoblok-toepassingen, het sorteren van records en het openen en verwijderen van items vanuit de applications launcher.

"De combinatie van het verbluffend heldere kleurendisplay van de Visor Prism met de uitbreidingstechnologie van Springboard resulteert in een uniek platform voor opwindende toepassingen als digitale fotografie, global positioning systemen, en surfen over het Internet in kleur," zegt Joe Sipher, Vice President of Product Marketing voor Handspring. "De toegenomen performance van de Visor Platinum, gekoppeld aan een beeldscherm dat in staat is 16 grijsschalen weer te geven, zal ontwikkelaars helpen bij het creëren van nieuwe prestatie-intensieve en geavanceerde grafische toepassingen."

Het bedrijf zal binnenkort ook een nieuwe reeks accessoires voor de nieuwe Visor familie op de markt brengen, inclusief de innovatieve GameFace joystick, een snap-on accessoire die exclusief is ontwikkeld voor Visor handhelds waarmee Palm OS gaming op een hoger niveau wordt gebracht. De GameFace joystick voor de Visor standaard, Solo, Deluxe en Platinum editions zal volgens planning later dit jaar verkrijgbaar zijn via Handspring.com voor U.S. $39.95 en in één pakket worden uitgeleverd met Astraware's Zap!2000 arcade game. De GameFace joystick voor de Visor Prism zal naar verwachting begin 2001 leverbaar zijn. De GameFace joystick zal de meeste Palm OS-enabled games ondersteunen.

De Visor Prism
De Visor Prism biedt de gebruiker een superieure kleurenweergave in combinatie met de immense mogelijkheden van het Springboard expansionslot. Het Visor Prism scherm geeft 65.536 kleuren (16-bits) weer op een actieve matrix LCD die speciaal ontworpen is voor optimale helderheid en leesbaarheid. Met de levensechte kleuren van het scherm van de Visor Prism kunnen gebruikers optimaal gebruik maken van modules en toepassingen als digitale camera's, global positioning systemen, modems, webbrowsers en games in zeer gedetailleerde kleuren. De Visor Prism wordt van energie voorzien door een oplaadbare lithium ion batterij, waarmee bijna twee weken normaal gebruik op één maal laden mogelijk is. Daar komt nog bij dat de batterij binnen een paar minuten kan worden opgeladen in de speciale oplaadeenheid van de Visor Prism.

De Visor Platinum
De Visor Platinum brengt de zwart-wit lijn van de Visor producten op een hoger niveau. Deze computer is speciaal ontworpen voor gebruikers die snelheid en prestaties van hun handheld verwachten. De Visor Platinum is de snelste Palm OS handheld die momenteel verkrijgbaar is; hij is voorzien van de meest recente verbeteringen van Palm OS 3.5, zoals draadloze infrarode synchronisatie en een verbeterde beveiliging. De Visor Platinum loopt op twee AAA batterijen die bij standaardgebruik vier tot zes weken hoge prestaties leveren.

Beide nieuwe versies van de Visor hebben 8MB aan RAM en zijn uitgerust met de voornaamste voorzieningen van de Visor productlijn, zoals verbeterde toepassingen, USB-ondersteuning, standaard Mac OS compatibiliteit en het innovatieve Springboard expansionslot.

Beide producten zijn gebaseerd op een speciale versie van Palm OS 3.5 die door Handspring is geoptimaliseerd voor snelle prestaties, compatibiliteit met Springboard, USB-connectiviteit en ondersteuning van 16-bits kleuren. Daarnaast zijn er in beide nieuwe versies van de Visor een aantal verbeteringen op het gebied van standaardbeveiliging en gebruiksmogelijkheden aangebracht.

Over Handspring
Handspring is een innovatieve onderneming op het gebied van handheld computers. Handspring ontwikkelt, produceert en verkoopt een reeks multifuntionele handheld computers voor uiteenlopende markten en klanten. Het bedrijf werd in 1998 opgericht door de scheppers van het internationaal toonaangevende 3Com Palm Computing-platform. Het paradepaardje van Handspring is het Springboard-platform dat een eenvoudige en gebruikersvriendelijke manier voor het uitbreiden van software en hardware biedt. De Visor handhelds, plus de Springboard-uitbreidingsmodulen en toebehoren, zijn te koop op www.handspring.com en via een select aantal winkels en postorderbedrijven in de Verenigde Staten en Europa.

Waarschuwing met betrekking tot "toekomstgerichte" uitspraken Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen die "toekomstgericht" zijn en die onderhevig zijn aan risico's en onzekerheden, inclusief uitspraken met betrekking tot de groeiende acceptatie van het Springboard platform, de beschikbaarheid van nieuwe modules komende herfst, en de succesvolle integratie van Springboard in next-generation handheld computers. De daadwerkelijke resultaten kunnen aanzienlijk verschillen als gevolg van een aantal factoren, waaronder de beperkte operationele historie van het bedrijf, het vermogen van de toeleveranciers van het bedrijf om aan de vraag te voldoen, de acceptatie van het Springboard expansionslot door de gebruiker, en de snelle technologische veranderingen en ontwikkelingen op concurrentiegebied in de handheld computerindustrie. De gerapporteerde resultaten dienen niet te worden gezien als een indicatie voor toekomstige prestaties. De zaken die in dit persbericht worden besproken zijn tevens onderhevig aan de risico's en onzekerheden die zijn vastgelegd op Formulier S-1 (Verklaring van Registratie) dat is gedeponeerd bij de Securities and Exchange Commission. Het bedrijf aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor het updaten van de in dit persbericht opgenomen "toekomstgerichte" informatie.

Handspring, het Handspring logo, Visor en Springboard zijn handelsmerken van Handspring, Inc. Alle andere product namen die in dit persbericht worden genoemd zijn handelsmerken van de betreffende bedrijven.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Yero Horlings
Account Executive